Affiliate články

Shrnutí ecommerce přednášek ze ShopCampu 2014

Během víkendu jsme navštívili konferenci ShopCamp 2014, kterou pořádaly společnosti Shoptet a ShopSys, dva tvůrci eshopových řešení.

ShopCamp se zaměřoval na aktuální trendy v ecommerce světě, velká část témat se točila kolem uživatelských dat. Na akci vystoupila řada hvězd českého online světa, například Jan ŘezáčFilip PodstavecJan KvasničkaJan TichýMichal Kubíček (rozhovor na blogu zde) nebo David Grudl.

shopcamp-recnici

Zleva Mirek Uďan, Petr Svoboda, Jan Kvasnička, David Grudl (zdroj)

Připravili jsme pro vás stručné shrnutí k některým přednáškám ze ShopCampu:

1. MonkeyData – analýza dat

  • specializované řešení pro práci s daty (v podobném duchu jako úspěšní GoodData)
  • zaměření především na data z eshopů
  • nová platforma – přibližně 1 měsíc ostré verze
  • podle studie MonkeyData mezi českými eshopy kolem 70 % eshopů nesleduje obraty podle zdroje návštěvnosti a neznají své zákazníky s nejvyšším obratem
  • dále ze studie vyplývá, že eshopy zpracovávají analýzy dat třeba 1x půl roku a v některých případech neznají ani své skutečné obraty nebo ceny, které platí za reklamu

2. Jan Tichý – User-Centric Data

  • ecommerce projekty pracují s daty na základě cookies, ovšem zákazník přistupuje na web z více zařízení
  • v případě větších firem využívají zákazníci také callcentrum, kamený obchod, atd.
  • ideální stav je mít o každém uživateli vlastní kartu se všemi jeho aktivitami a nikoliv pouze ativity dle cookie
  • až 50 % uživatelů během půl roku ztratí cookie
  • zatím nejlepší řešení je trackovat uživatele přes cookie a čekat až se prozradí (návštěva z mailu, přihlášení), pak vzít tuto cookie a celou její aktivitu přiřadit k danému uživatele (i zpětně) – to ovšem například Google Analytics neumí
  • evercookie – framework původem z Polska, který pracuje s cookie trochu lépe (možná až v šedé zóně) a používá 14 způsobů, jak do prohlížeče uložit cookie, která se velmi těžce maže
  • zatím na User-Centric analýzu téměř nejsou aplikace, ale řešení se chystají
  • komentář AffilClubu: zajímavé téma, výborně prezentované, v závěru zazní známe „one more thing“ :-)

3. Acomware – Mass Emailing

  • přednáška o inteligentním emailu od společnosti acomware.cz
  • 95 % eshopů posílá newslettery, jako když o uživatelích nic nevědí – přirovnání k cílení letáků od supermarketů
  • zazněly tipy pro vytěžení newsletterů – doporučujeme mrknout na video z přednášky, které bude brzy k dispozici

4. Jan Kvasnička – optimalizace objednávkového procesu

  • téma pro eshopy, zajímavé tipy a ukázky
  • videa z testování Český košík roku, kterou připravila firma Twisto – testy proběhly na TOP 110 eshopech podle hodnocení Heureka.cz a některé výsledky byly až tragické – je potřeba téměř nadlidský výkon pro vložení zboží do košíku
  • základ je uživatele co nejlépe navigovat – 1 flow, jasné CTA, předvyplnit maximum údajů, předvyplnit nejčastěji používanou dopravu a platbu, atd.
  • rekapitulace objednávky během procesu (například v sidebaru)

5. Michal Kubíček – eshop SvetCukraru.cz

  • inspirace ve stále populárnějším excelentním přístupu k zákazníkům
  • praktické tipy pro práci s uživateli a jejich vytěžováním
  • doporučujeme se podívat na video z přednášky, jak bude dostupné

michal-kubicek-shopcamp

Michal Kubíček na letošním ShopCampu (zdroj)

6. Jan Řezáč – obsah eshopu

  • doporučení a propagace See-Think-Do od Avinashe Kaushika
  • zákazník přijde na eshop pouze ve fázi „Do“, ale je důležité s ním budovat vztah a připravovat si ho od fáze „See“
  • jako příklad uvedeno komunitní fórum o módě, které vlastní LePremier

7. David Grudl – objednávkový proces eshopu

  • ukázka nákupního procesu eshopu DPP – asi 17 stránek pro nákup jednoho kuponu
  • sdělení, že programátoři jsou arogantní svině :-)

Tolik naše komentáře k ShopCampu. Konference se hodně zaměřovala na data a práci s nimi. Druhá část konference se hodně točila kolem objednávkového procesu – to jsou aktuálně dvě kritické části businessu eshopů a celé ecommerce. Na Facebooku ShopCampu bude v následujících dnech publikovaný odkaz na videa z přednášek.

Byli jste také na ShopCampu? Řekněte nám v komentářích pod článkem, jak se vám ShopCamp líbil?

Předchozí článek

Nový AffiliateClub.cz s důrazem na vzdělávání affiliate komunity

Další článek

Nové affiliate kampaně Shoptet.cz a Seminarkyza1.cz