Seriály a návody

Seriál PPC pro affiliate projekty: 1. díl – Kde a jak začít s PPC?

Chcete začít propagovat své affiliate weby pomocí PPC reklamy, ale nevíte kde a jak začít? Právě pro vás jsme připravili 5-ti dílný seriál o PPC reklamě v affiliate. Postupně se dočtete, kde začít, jak PPC nastavit a hlavně, jak z PPC získat co možná nejvíce konverzí a trafficu? Celý seriál bude praktickou ukázkou, jak řeším PPC reklamu pro herní web www.hraj-online.eu.

1. Kde inzerovat PPC reklamu?

Kde začít inzerovat, to je velmi důležitá otázka hned na úvod. Já využívám a doporučuji pouze AdWords a Sklik, ostatní PPC systémy nevyužívám. Obecně je známo, že na Seznamu vyhledává starší generace a na Google ta mladší. Když to vezmu z pohledu herního webu, “hlavní cíl” pro mě bude AdWords. Jenže toto tvrzení nemusí vždy platit, proto doporučuji začít dělat reklamy na AdWords a poté je nasadit také na Skliku. V jednom z dalších dílů si ukážeme, jak jednoduše provést převod PPC reklam z AdWords do Skliku.

Proč zrovna začít s AdWords? Google je štědrý – máte možnost získat do startu inzerce 1 000 Kč zdarma. Stačí si založit nový účet AdWords, před prvním dobitím kreditu vložit kód, který zajistí aktivaci této akce a poté do 30 dní od registrace účtu utratit 250 Kč. Pokud jste všechny tyto podmínky splnili, Google vám připíše 1 000 Kč v kreditu do AdWords. Propagační kódy leží na internetu, ale pokud by jste nenašli, stačí mít zaregistrované Google Partners, kde kódy naleznete nebo mi napište email a já vám pomůžu. Těch 1 000 Kč můžete využít k získání důležitých dat.

Kam mám kód vložit?

Na kartě „Fakturace“ v „Nastavení“ naleznete vedle tlačítka “Provést platbu” odkaz “Spravovat propagační kódy”.

2. Rozdělení PPC reklamy

PPC reklama se dělí na reklamní (obsahovou) a vyhledávací síť. Ve vyhledávací síti je jeden z nejdůležitějších faktorů CTR (míra prokliků). Platí pravidlo, že “čím vyšší CTR, tím lepší pozice za nižší ceny získáte”. Detailněji si celou problematiku popíšeme v příštím článku. U obsahové sítě  je CTR zpravidla velmi nízké a soustředíme se spíše na kvalitní nastavení umístění a vzhled banneru, popřípadě textové reklamy.

Ve vyhledávací síti nabízíte lidem odpovědi na otázky, které hledají. Pokud odpovíte hledajícímu přesně na jeho otázku, máte velkou šanci, že si vybere právě u vás.

V reklamní síti naopak nabízíte lidem něco, co sami nejspíše nevyhledávají. Proto je tato síť ideální například k zavádění novinek. Na druhou stranu, pokud budeme propagovat herní web na webech se zábavním zaměřením, máme velkou šanci, že si nějakého hráče stáhneme také pro naší hru, i když ji zrovna aktivně nevyhledává.

Je velmi důležité ještě před tvorbou reklamy pořádně zvážit, co přesně budeme propagovat a čeho chceme dosáhnout. Podle toho nastavíme tu správnou síť a reklamy.

3. Jak vytvořit a nastavit účet AdWords?

Pojďme k věci, jako první vytvoříme účet v AdWords. Důležité je také připomenout legislativu, že v případě využívání PPC reklam ze zahraničních zdrojů AdWords a Facebook jste v obchodním/platebník styku se zahraničním subjektem a jste nebo se stáváte plátcem DPH nebo identifikovanou osobou, kterou si může zřídit kdokoliv na finančním úřadu. Jakmile máte účet vytvořen, doporučuji propojit s Google Analytics.

Jak nastavit měření PPC reklam – propojení AdWords a Google Analytics?

Na kartě nástroje klikněte na Google analytics.


Je potřeba mít Google Analytics nasdíleno na stejný email jako AdWords. V Google Analytics kliknete v horním menu na záložku správce, v prostředním sloupci vyberte možnost “Propojení účtu AdWords”.


Vyberte účet AdWords a nezapomeňte u Propojených výběrů dat zaškrtnout Analytics webu, na který budeme cílit PPC reklamu.

Nyní máme AdWords propojen s Google Analytics pro správné měření všech dat. Nyní je ještě potřeba nastavit automatické značkování reklam, to slouží ke správnému zařazení dat k jednotlivým reklamám v Google Analytics.

Automatické značkování reklam AdWords v Google Analytics

V pravém horním rohu klikněte na nastavení (ozubené kolečko) a vyberte možnost Nastavení účtu.

Následně zvolíte „Povolit značkování – Ano“.

4. Jak nastavit měření konverzí v AdWords?

AdWords i Sklik mají možnost nastavit měření konverzí pro jednodušší vyhodnocování reklam. Bohužel je potřeba nastavit měřící kód na stránku s dokončením konverze, to může vyžadovat pomoc technika/vývojáře. Zkuste požádat technika/vývojáře o vložení tohoto kódu na děkovnou stránku. Doporučuji měřit vše, co pro vás může znamenat splnění cíle a zároveň tam je možné umístit měřící kód (např. odeslání emailu – newsleter).

Klikněte na záložku Nástroje a vyberte Počet konverzí

U reklam přes Sklik je nastavení jednodušší. Nemusíte mít starosti s plátcem DPH. Stačí se zaregistrovat v Skliku a Peněžence Seznamu, přes kterou se platí za inzerci. Samotné značkování reklam do Google Analytics si ukážeme při vytváření reklam v jednom z příštích dílů. Zbývá jen nastavit měření konverzí v Skliku. Postup je velmi podobný, jako u AdWords.

Klikněte na záložku Nástroje a vyberte Sledování konverzí.

Měření konverzí v AffiliateClubu

V AffiliateClubu můžete měřit konverze buď přes funkci postpack URL, která volá adresu na úrovni serveru, nebo přes zobrazení image pixelu. Obě metody se zavolají až při schválení konverze, takže změřené jsou platné. Vložit libovolný měřící kód, třeba z Skliku lze v administraci v detailu kampaně – viz. screeny zde. Do kódu lze zakomponovat i proměnné, například kampaň nebo zdroj.

Shrnutí

Máme vše potřebné nastaveno a to vám usnadní práci při následném vyhodnocování a optimalizaci PPC reklam. Snadněji díky tomuto nastavení zjistíte, jaké reklamy vám v PPC fungují a které naopak upravit, vypnout nebo smazat. Díky správnému nastavení AdWords a Skliku máte přehled, na co se při práci pro zlepšování výsledků, více konverzí a větší výdělky v affiliate kampaních.

V příštím díle se pustíme do práce a řekneme si, jak tvořit strukturu PPC reklam, z čeho vycházet a jak nastavit denní limity. Ukážeme si nástroje pro získání dat o klíčových slovech a jak s nimi pracovat.

Seriál PPC pro affiliate projekty:
1. díl – Kde a jak začít s PPC?
2. díl – Úspěšná struktura PPC kampaně
3. díl – Vytváření nových PPC reklam
4. díl – Remarketing přes PPC reklamy
5. díl – Optimalizace PPC kampaní

Autorem seriálu je:
Jakub Herrmann, Certifikovaný specialista Google AdWords, www.jakubherrmann.cz

Předchozí článek

První seznamková affiliate kampaň: be2 - 35 Kč/registrace, rychlé schvalování konverzí a výplaty

Další článek

Výsledek úspěšné akční nabídky kampaně Svět zdraví + AKCE PRODLOUŽENA O 3 DNY