Seriály a návody

Seriál: Jak rozjet úspěšný web v segmentu zdraví/hubnutí – 3.díl

serial3

3. Konkrétní příklad úspěšného affiliate webu

Pojďme si dnes na konkrétním příkladu ukázat strategii z minulého dílu budování úspěšného affiliate webu. Představíme si web TrvaleFit.cz.

trvalefit

a. Historie

TrvaleFit.cz je technicky web na redakčním systému WordPress s vlastní grafickou šablonou a pluginem na sběr kontaktů. Web byl připravován dlouhé 2 měsíce před svým spuštěním, které proběhlo 21. května 2014 s 10 startovacími články.

b. Propagace

Okamžitě po startu byl propagován na Facebook stránce s 8.000 fanoušky. Tato Facebook stránka byla rok stará. Její fanoušci se k ní sami přihlásili postupem času zejména díky pravidelnému zveřejňování rad a článků z různých zdrojů.

Po prvním zveřejnění článku v placeném newsfeedu na Facebooku přišlo na web 50 lidí a po třetím dni aktivního propagování se návštěvnost na týden ustálila na 400 návštěvnících denně.

Od začátku června byla po vyhodnocení navýšena investice do kampaní a návštěvnost se zdvojnásobila na cca 1000 návštěvníků denně. Za květen se utratily necelé 2.000,- Kč za tyto kampaně. Celkový počet návštěv za květen byl 2810. V červnu se návštěvnost snížila kvůli sníženému dosahu příspěvků na cca polovinu.

c. Sběr emailových kontaktů

V květnu nebyla na webu žádná monetizace, počátečním cílem bylo aktivně sbírat mailové kontakty na uživatele. Ty se daří sbírat díky sidebaru a pop-up oknům. Kontakty prozatím nejsou obesílány. Komunikaci nastartuje obesílání autoresponderů po 5 – 10ti automatických úvodních emailech během příštího týdne.

Doporučujeme při práci s databází uživatelů logovat následující údaje pro prokázání legálního a férového původu databáze, například při kontrole z ÚOOÚ:

  • z jaké IP adresy se uživatel registroval,
  • datum a čas registrace,
  • informace o prohlížeči,
  • informace o kampani, případně i kreativě – to se hodí k dalšímu vyhodnocování kvality uživatele

Nezapomeňte také na registraci u ÚOOÚ – vyplnění formuláře zabere pár minut 

Na to, jak mají vypadat pop-up okna pro sběr emailových kontaktů, nejlépe odpoví A/B testování. Každému funguje něco jiného. Inspirovat se můžete například na www.slevomat.cz (doporučujeme web otevřít v anonymním okně, zobrazí se vám pop-up pro nově příchozí uživatele).

d. Potenciál a výdělky

Web TrvaleFit.cz obsahuje podstránku s formulářem inzerenta Svět Zdraví, na kterou odkazují některé články, a na kterou vede i drobná přímá propagace z Facebook stránky. Během 3 dnů vydělala tato stránka 2.500,- Kč bez další propagace (tj. také bez podpory newslettery).

Odpovídá to zhruba 25.000,- Kč / měsíčně po měsíci existence webu.

Potenciál webu je stále veliký. Ještě tento měsíc se na web nasadí další 2 inzerenti. Facebook stránka má o necelé 4 týdny později 9.800 fanoušků a direct návštěvnost roste o třetinu týdně. Cíl je v dohledné době mít alespoň desetinásobná čísla.

V příštím díle se podíváme na kreativy a kampaně, které fungují.

Seriál: Tvorba výdělečného affil webu v segmentu zdraví/hubnutí:
1. díl – Výběr vhodné affiliate kampaně
2. díl – Strategie propagace
3. díl – Konkrétní příklad úspěšného affiliate webu
4. díl – Kreativy, které fungují
5. díl – Content strategie

Předchozí článek

Ukončení kampaně WhichAirline / ALetenky.cz

Další článek

Robert Vlach, podnikatelský poradce a provozovatel portálu Na volné noze

  • Zdravím vás a děkuji za další zajímavý článek. Máte představu, jaký by byl rozjezd, pokud by jste již neměli připravenu stránku s velkou základnou fanoušků?
    Kolik lidí na obsahu aktivně pracuje? Návrh obsahu, sepsání článků, korektura atd.? Přijde mi to jako poměrně náročný projekt pro začínajícího affiláka.

    • Ahoj Pavle. Cisla bez te zakladny fanousku nemame, ale postupne budovani fanousku take dava smysl a funguje. Publikujeme aktualne cca 4-5 clanku tydne, to neni nic extra narocneho. Clanek dokaze pripravit brigadnik za par stovek. Michal, AffiliateClub.cz

      • Ondra

        Hezký den Michale, můžu se zeptat jak se magazínu daří s odstupem času ? Zda se podařilo vyhnat čísla na zmíněný desetinásobek ? Příjde mi, že web trochu chátrá ?

        • Zdravim Ondro. Diky za dobry dotaz. Predne omluva za pomalejsi reakci, byl jsem ted 2 dny mimo kancelar. Nekdy koncem listopadu jsme se pustili do noveho produktu pod brandem TrvaleFit, ktery budeme v nasledujicich tydnech spoustet, tak jsme trochu pozastavili rozvoj magazinu. Novy produkt urci dalsi smerovani magazinu. Kazdopadne mame v hubnuti/zdravi radu planu. :)

  • Tip Internet

    Díky za článek, měl bych pár dotazů:

    1) Trochu nechápu větu o návštěvnosti. V jedné větě píšete o 1000 UIP denně a ve druhé, že web celkem navštívilo 2810 lidí. Chápu to, že 1000 denně bylo jen v době propagace přes FB tedy na 1-2 dny?
    2) Píšete WordPress + pluginy – jaké používáte pluginy na sběr emailů + pop up?
    3) S emailingem nemám příliš zkušeností a rád bych jej v brzké době nasadil. Prolítl jsem jen registraci na ÚOOÚ a nepřijde mi to jako něco co vyplním za pár minut. Nebyl by článek jak to správně vyplnit, na co si dát pozor atd. a předejtí tak problémům?
    4) Jsem docela překvapenej výdělkem webu. Výdělkem se již myslím zisk po odečtení nákladů na reklamu (2000 Kč)? Jestli dosáhnete desetinásobných čísel, tak klobouk dolu.

    • Dobrý den,
      díky za dotazy.
      ad 1) Obě tyto věty se týkají 2 různých měsíců, je to v textu zmíněno.
      ad 2) Flamingo na emaily a na pop-up okna PopOvers.
      ad 3) Díky za podnět, článek zvážíme, jistě by pomohl více affilákům.
      ad 4) Jde o výdělek bez odečtení nákladů na Facebook reklamu. Ta stála za ty 3 dny zhruba 1000,- Kč celkem, to znamená, že čistý výdělek byl 1500 za 3 dny, což odpovídá 15.000,- Kč / měsíčně čistého zisku.

      Michal M., AffiliateClub

  • Jiří

    Díky za inspiraci… Nemáte náhodou na té landing page překlep?
    akční cena za konzul aci

    Nevím kolik lidí si toho všimne, ale možná by mohla být po opravě konverze o trochu vyšší.

    • Ahoj. Muzu poprosit o screen? Kde presne preklep vidis? Michal, AffiliateClub.cz

      • Jiří

        Modrá a červená hvězdička lákající na slevu.

        • Diky, mrkneme na to. Michal

          • Jen pro uplnost doplnim, ze tohle by melo byt uz nejakou dobu fixnute. Jeste jednou diky za upozorneni. Michal, AffiliateClub.cz

  • Pingback: Herní affil web: jak lze získat traffic bez práce | RSS ze světa()

  • Pingback: Letní report - 828CZ.COM()

  • Pingback: Gregory Smith()

  • Pingback: срочный займ денег()

  • Pingback: срочный микрозайм()

  • Pingback: займ на онлайн кошелек()

  • Pingback: chapter 7 bankruptcy()

  • Pingback: chapter 13 bankruptcy()

  • Pingback: filing bankruptcy()

  • Pingback: chapter 11 bankruptcy()

  • Pingback: bankruptcy forms()

  • Pingback: bankruptcy lawyers()

  • Pingback: Peter Smith()

  • Pingback: Vanessa Smith()

  • Pingback: google chrome free download()

  • Pingback: firefox free download()

  • Pingback: java test()

  • Pingback: free skype download()

  • Viktor Malcev

    Ahoj, ctu clanek po temer 4 letech a chapu, ze se od te doby dost zmenilo, ale zajimalo by me, proc na FB ma stranka Trvalefit.cz 160 clanku? Kdyz v polovine 2014 jste meli skoro 10 tisic clenu? Zajimal by me vyvoj co se stalo, jestli jste neco podcenili atd. Diky.