Kampaně

Podrobnosti ke kampani Aletenky.cz

Poslední dny jsme na naší podpoře a na sociálních sítích zaznamenali různé reakce a dotazy k nové kampani Aletenky.cz V tomto článku se je pokusíme shrnout a dovysvětlit některé nejasnosti.

Aletenky.cz je česká mutace vyhledávače letenek Whichairline.com. Zákazník najde potřebnou letenku, kterou si může rovnou koupit na webu aerolinky, nebo na webu prodejce. Server Aletenky následně inkasuje provizi za takový nákup od leteckých společností.

Kdo za Aletenky stojí?

Whichairline.com spolu s jeho českou mutací Aletenky založili původně před 10 lety manželé Barbora a Lukáš Nevosádovi. Chyběl jim pořádný vyhledávač letenek. Rozhovor s nimi o začátcích a o jejich dalším projektu najdete na ihned.cz. Práce na projektu Whichairline manželé úspěšně zakončili jeho prodejem firmě Skypicker. Na manželské dvojici je sympatické, že se dokázali prosadit i bez pomoci investorů.

skypicker

Skypicker

Skypicker je internetový startup z Brna. Loni získal již druhou investici a jeho ambice nejsou vůbec malé. Do dvou let by rád stal globálním lídrem v oblasti prodeje nízkonákladových letů. Oliver Dlouhý, manažer a zakladatel projektu Skypicker.com, může na tuto metu pohlížet právě díky nákupu svého konkurenta – Whichairline.com. Obrovský potenciál růstu Skypickeru a jeho úspěch potvrzuje také Jan Pekař, finanční ředitel Touzimsky Airlines, která do Skypickeru investovala koncem loňského roku desítky milionů korun. Podrobnosti najdete v článku na Tyinternety.cz.

Jak je to s tou provizí?

Do našeho AffiliateClubu jsme kampaň zařadili s podmínkami, při kterých affilák inkasuje celých 70% všeho, co díky němu vydělá web Aletenky z prodeje letenek. Vyhledávač letenek má na webu také AdSense reklamy, které se nezapočítávají do affilákovi provize. To bylo předmětem horkých debat a narazili jsme i na názory, že nic takového nemá na webu inzerenta, co dělat. Stačí se však letmo podívat na 70% provizi z výdělku webu z prodeje letenek, uvědomit si, že affiliate síť má také provizi ke svému fungování a hned vám vyjde, že by v případě sesazení AdSense projekt Aletenky pracoval v zásadě zadarmo. Výzvy ke stažení AdSense reklam jsou tedy v případě našich provizních podmínek stejné jako výzvy ke změně obchodní společnosti na charitativní.

Je třeba si uvědomit, že affiliate je o spolupráci. V případě affiliate sítě je o spolupráci 3 subjektů: affiláka, sítě a inzerenta. Všichni musí být ziskoví, jinak spolupráce nemůže fungovat. Vždy se v AffiliateClubu snažíme, aby se Affiláci a inzerenti měli v tomto trojúhelníku nejlépe. Tento náš přístup vysvětluje v rozhovoru Michal Hardyn.

Skutečně není možné z pohledu affiláka usilovat o to, aby inzerent neměl nic. Je to krátkozraké. Samozřejmě chápeme námitky, že affilák přivede vysoce konverzní traffic, který díky AdSense neskončí u nákupu letenky, ale prokliknutý na inzerát. Takové námitky chápe i náš inzerent a proto nabízí affilákům se zajímavým objemem a konverzním trafficem PPC model, který vlastně kompenzuje nižší konverzní schopnost webu. V případě PPC jste placeni už za proklik na web. Pokud tedy máte cílený traffic v nezanedbatelném objemu, ozvěte se nám a vymyslíme spolu individuální spolupráci.

Pro ostatní je tu možnost zefektivnění propagace formou iframe vyhledávače, který si vloží na svůj vlastní web. Nestane se tak, že by návštěvník skončil na AdSense ještě před samotným vyhledáním letenky.

Cookie

Cookie je nastavena doživotně.

Další pomoc s propagováním

Stejně jako u ostatních kampaní AffiliateClubu, Aletenky není jediná travel spolupráce, kterou jsme dojednali. Vždy zkoušíme nejrůznější varianty a nejrůznější inzerenty před samotným zveřejněním kampaně. Většina inzerentů, se kterými začneme spolupracovat, se do veřejné sítě nedostane a určitě to není tím, že bychom si je chtěli nechávat pro sebe.

Oceňujeme zájem affiláků o kampaň Aletenky.cz. Po zvěřejnění podrobností ke kampani jsme obratem získali přes 10 affiláků, kteří rozhodně nejsou žádní začátečníci. Zaznamenali jsme i pár negativních reakcí od konkurence nebo affiláků. Vážíme si zpětné vazby, zájmu a času, který kampani věnujete. Pokud můžeme s propagací jakkoliv pomoci, neváhejte se na nás obrátit. Affiláci se mohli přesvědčit, že do diskuzí se aktivně zapojuje také přímo klient. Velkou výhodou je technická zdatnost klienta, společně můžeme vymyslet a připravit individuálně téměř cokoliv, například účinné widgety pro porovnání ceny letenek.

Předchozí článek

Nová kampaň - Aletenky.cz

Další článek

Výběr článků o affiliate marketingu za duben 2014