ŠtítkyAffiliate články

Pěkné počasí, volno a sport. Poznejte nepřátele affiláka

Z dlouhodobého hlediska je úspěch v affiliate marketingu naprosté většině podmíněn tvrdou prací, sbíráním zkušeností, neustálým sebevzděláváním a hledaním nových cest. V krátkodobém horizontu je ale ovlivněn i faktory, se kterými nic neuděláme. Jsou zkrátka momenty, kdy výsledky affiláků vykazují nelichotivá čísla. Jaké momenty to jsou? Dá se na ně připravit? A jak na ně reagovat?

Nepřítel číslo jedna – pěkné počasí

V první řadě by affilák neměl podceňovat počasí. Předpovědím by měl věnovat minimálně stejnou pozornost jako třeba zemědělec nebo námořník. Nepřítelem affiláka lačného po provizích je pěkné počasí. Tím je myšleno slunečno a teploty, které vybízejí k návštěvám koupališť, procházkám, výletům, sportovním aktivitám nebo chcete-li všemu, co běžného uživatele internetu přiměje zaklapnout notebook a vyrazit ven. Aktivita lidí na internetu v takové chvíli logicky upadá a pohled na nově zaznamenané konverze nebývá zrovna veselým momentem. Nejvíce zamává počasí s vašimi konverzemi tehdy, kdy se po sérii ošklivých dnů udělá hezky. Tehdy motivace opustit počítač a vyrazit ven dosahuje maxima. Větru dešti se samozřejmě poroučet nedá a ani žádná předpověď není stoprocentně spolehlivá. Přesto se vyplatí sledovat aspoň výhled, jak by to mohlo s počasím vypadat v následujícím týdnu. Tomu pak můžete přizpůsobit plánování kampaní. Snažte se oslovit největší část uživatelů ve dnech, kdy se s velkou pravděpodobností budou kvůli chladnu nebo dešti zdržovat doma.

Nepřítel číslo dva – volno a prodloužený víkend

Daleko lépe se můžete připravit na další faktor, který odlákává lidi od počítačů. Tím jsou školní prázdniny, volné dny a prodloužené víkendy o státní svátky. Takových příležitostí lidé využívají k návštěvě rodiny, chalupy, k cestám do zahraničí nebo výpravami za sportem a kulturou. Vůbec nejhorší kombinací je volno a pěkné počasí. U počítače za těchto podmínek zůstávají jen ti nejvěrnější. Pryč byste nejspíš měli vyrazit i vy, protože na internetu žádnou velkou slávu neuděláte. Sledujte tedy pozorně kalendář a aktivity kolem kampaní plánujte pokud možno mimo dny, kdy mají všichni volno.

Jpeg

Nepřítel číslo tři – velké sportovní události

Chvíle, kdy čeští reprezentanti hrají důležitý zápas v hokeji nebo ve fotbale, také nevěstí pro vaše konverze nic dobrého. Podobně funguje i olympiáda. Napínavým sportovním momentům se lidé zkrátka věnují raději než prohlížení nabídek, kterými se je snažíte na internetu oslovit. Navíc jsou tlakem televizní reklamy, za jejíž odvysílání platí inzerenti pořádný balík. I když vás třeba sport vůbec nezajímá, sportovní rubriku a televizní program byste měli sledovat aspoň z obchodních důvodů. Mistrovství světa, evropský šampionát nebo olympiáda s českou účastí pro vás zkrátka nesignalizuje nic dobrého. Zvláště když tyto akce dospějí do finálových bojů. Opět platí zásada, že hrají-li Češi, měli byste aktivity kolem kampaní omezit.

Jaké jsou vaše vlastní zkušenosti s počasím, volnem nebo sportovními přenosy? Pociťujete vliv těchto faktorů na vaše konverze? Víte o dalších opakovaně se vyskytujících faktorech, které vnímáte jako hrozbu? Napište nám do diskuze!

Předchozí článek

Report nových affiliate kampaní za duben 2015

Další článek

Spuštěny nové affiliate kampaně: Z-ciziny.cz a MyFoodMarket