Affiliate články

Nové řešení pro online kupóny propojí silné retailové firmy a navštěvované weby

kupony

Na tuzemském retailovém trhu dlouhodobě patří distribuce offline kupónů (často různé podoby letáčků) mezi oblíbené marketingové strategie. Úspěšné marketingové koncepty jsou například Dny Marianne nebo kupóny Ona Dnes. Kupónům přímo na provozovně fandí McDonald’s či Subway, kteří často nabízí formou kupónu slevu na další nákup nebo dárek. Na druhou stranu s nástupem mobilů, tabletů a obecně internetu klesá zájem uživatelů tištěné kupóny a věrnostní karty.

V ČR jsme si zvykli, že z USA a UK k nám přicházejí některé trendy se zpožděním. Výjimkou nejsou ani online kupóny, které jsou na západ od nás velmi oblíbené. Tento model je založen na win-win spolupráci, při které zákazníci získají slevový kupón (slevu) a poskytovatel kupónu zase zákazníka (zisk).

V minulých letech jsme na českém online trhu zaznamenali několik pokusů o provozování kupónů. Většinou šlo o individuální aktivity, které po pár měsících skončily nebo se nikdy neposunuly k dostatečně atraktivnímu objemu businessu. Důvodem byl většinou nedostatečný zájem inzerentů, kteří nebyli ve větší míře ochotni spolupracovat s individuálními subjekty – poměr vynaložené práce a nabízený zásah nevycházel zajímavě.

V AffiliateClub.cz jsme se po diskuzích s affiláky a partnery rozhodli vstoupit na pole online kupónů a nabídnout řešení, které propojí kvalitní weby a poskytovatele kupónů. Pracovně jsme tento projekt nazvali „kupónové centrum“. Jeho cílem je získávat nové kupóny, shromažďovat již dostupné kupóny a v rámci datové větve (XML) distribuovat tyto kupóny affilákům a partnerům se zásahem na uživatele, kteří mají o online kupóny zájem.

Kdo je typickým affilákem/partnerem pro kupónové centrum?

  • současné nebo nové kupónové weby
  • cashbackové portály
  • slevové srovnávače
  • srovnávače letáků
  • online nákupní rádci s kvalitním contentem

V pilotní fázi propojíme inzerenty s weby se zásahem až 1,5 milionu návštěvníků měsíčně.

Kupónovým centrem máme zájem v AffiliateClubu dosáhnout win-win spolupráce zmíněné v úvodu článku – inzerentům a prodejcům poskytnout nové zákazníky a partnerským webům atraktivní obsah a hledané kupóny, které jim umožní navyšovat traffic a přidanou hodnotu uživatelům.

Typický inzerent pro online kupóny se podle očekávání bude rekrutovat z řad velkých a středně velkých offline hráčů (McDonald, Subway, Bageterie Boulevard, CrossCafe, UGO Juice bar, Yves Rocher). Kupónové centrum je ambiciózní projekt navazující na podobné projekty v zahraničí. Jde o přirozený krok, který reflektuje klesající zájem uživatelů o konzumaci contentu a marketingových sdělení v printu a naopak jim nabízí stále atraktivnější kanál, kterým je web a mobilní telefony.

Jak je v AffiliateClubu zvykem, transparentně komunikujeme o současných i nových projektech. Velmi oceníme vaši zpětnou vazbu ke kupónovému centru, potenciálním partnerům i inzerentům. Můžete psát přímo do komentářů pod článkem nebo na email prax()5dm()cz.

Předchozí článek

Report nových affiliate kampaní za leden 2015

Další článek

Nové affiliate kampaně: Fantasyobchod.cz a Sporty.cz