Affiliate článkyAffiliateClub Eventy

Naše první akce

Inspirativní setkání s osobnosti E-commerce

27. února proběhlo první Inspirativní setkání osobnostní české e-commerce pořádané Affiliate Clubem. Přesto, že za sebou máme 2 konference AffilHero, které jsme pořádali společně s partnery v letech 2017 a 2018 pro affiliate komunitu, bylo toto Setkání naší první vlastní akcí určenou pro e-shopy.

Zhodnocení Setkání

Hned na začátku stručně zhodnotím Setkání z našeho pohledu a následně projdeme celou akci krok za krokem.

První výkop celé akce proběhl už na konci roku 2018 a intenzivní přípravy začaly v lednu. S organizací celé akce nám pomohla agentura Fenek, za což jí moc děkuji a i díky nim vše proběhlo jak mělo. Našim cílem, nebo spíš přáním, bylo na akci přivést 50 markeťáků a ředitelů firem především z řad e-shopů. To se povedlo a na akci se sešlo téměř 70 lidí z řad marketingových odborníků e-shopů, e-commerce a novinářů.

Vše proběhlo podle plánu a až na drobnosti, které příště dotáhneme k dokonalosti, musím zhodnotit celé setkání jako úspěšné a skutečně inspirativní.

Výběr krásných prostor barokního refektáře se povedl

Dlouho jsme zvažovali, kde udělat první Setkání. Prostor měl být dostatečně atraktivní a zároveň pro podobné akce již vyzkoušený. Finální výběr padl právě na barokní refektář z několika důvodů. Nádherný reprezentativní prostor, dostatečná velikost, centrum Prahy. K finálnímu výběru dopomohlo i rozhodnutí o daru Plné Peněženky na charitu. Ten tentokrát putuje právě Klášteru dominikánů, kterým tento prostor patří.

inspirativny

100 000 000 korun uživatelům a 100 000 korun na charitu

V samotném úvodu oznámil Matěj Novák, moderátor Setkání, významný milník, kterého dosáhla Plná Peněženka. Ta překonala částku 100 miliónů korun, kterou během svého působení na českém a slovenském trhu rozdělila mezi své uživatele. U této příležitosti předala převorovi Dominikánského kláštera Filipovi Boháčovi šek na 100 000 korun. Peníze poslouží pro vzdělání chudých a znevýhodněných dětí.

Výběr moderátora a řečníků

Na moderátora jsme měli přísná kritéria. Musel to být odborník kovaný v online marketingu, aby dokázal držet krok s řečníky a klást jim otázky dostatečně na tělo a aby rozhovor byl pro marketingové odborníky v publiku skutečně přínosný a inspirativní.

Mezi řečníky jsme chtěli mix odborností tak, aby publikum slyšelo zkušenosti a tipy z praxe, které dokáží posunout ziskovost e-shopu. Praktika, který dokáže dobře vytěžit affiliate marketing ve prospěch e-shopu a vizionáře, který díky bohatým zkušenostem nastíní nejen budoucnost e-shopů, ale celé e-commerce. Tyto řečníky  doplnil CEO Affiliate Clubu a Plné Peněženky.

Milan Šmíd měl v Seznamu 6 let pod palcem Zboží.cz, Firmy.cz, Sreality.cz, Sauto.cz a Kupi.cz. Jeho odpovědi se nesoustředily pouze na český trh, ale podíval se i do zahraničí a ukázal specifika lokálního trhu. Alfou a omegou úspěšného českého e-shopu je podle něj, mimo kvalitního webu odladěného pro mobilní zařízení, především logistika a rychlost doručení zboží.

Prozradil také, že z dat zboží.cz je zřejmé, že český zákazník je čím dál méně orientovaný na cenu, ale mimo rychlého doručení koupeného zboží vyžaduje důvěryhodnost e-shopu a něco navíc. Podle jeho slov může být tím pomyslným lístkem na vahách, zda zákazník nakoupí ve vašem e-shopu, právě cashback od Plné Peněženky.

Dalším z řečníků Honza Dočekal, mluvil o úskalí affiliate marketingu a novinkách, které pro letošní rok chystá největší cashbackový portál Plná Peněženka. Díky trefným a zvídavým otázkám moderátora, prozradil Honza i řadu interních informací, které publikum jistě uvítalo. Jeho slova, ale prozatím patřila pouze posluchačům Setkání. Chystané novinky se veřejnost dozví až průběhu následujících týdnů.

Po krátké pauze na nezbytnou kávu, občerstvení a networkingu pokračoval program rozhovorem Matěje Nováka s Ondřejem Kesnerem z Vivantisu. Ondřej mluvil o tom, jak moc je affiliate marketing pro všechny jejich e-shopy nepostradatelný.  Podle jeho slov je velice důležitá péče o celý program a především pravidelná komunikace s affiliate sítí i přímo s největšími publishery. Pro správné vyhodnocení přínosu affiliate, je důležitá dobře nastavená analytika. Ve Vivantisu vidí velkou přidanou hodnotu affiliate marketingu díky správně odladěnému atribučnímu modulu.

Posledním z řečníků byl Luboš Plotěný z agentury Sherpas. Luboš mluvil o nejčastějších chybách e-shopů a přidal pár tipů, jak zvýšit obraty.

Každý web má nějaká problémová místa, která jdou vylepšit. Je nutné web neustále testovat a na otázku kolik lidí je pro testování nezbytné, padl mimo z praxe vypozorovaný počet 6-7 lidí, že testování webu s jedním uživatelem je lepší než se žádným. Posaďte tedy před monitor někoho ze svých kamarádů a poproste ho, aby ve vašem e-shopu nakoupil. Pouhým sledováním bez zasahování do nákupního procesu kamaráda, často odhalíte řadu chyb, které vás nenapadnou.

Luboš také připomněl, jak moc se změny na webu projeví do efektivity vašich kampaní. Pokud například investujete 1 milión korun do kampaně, o kolik víc vyděláte, pokud konverzní poměr webu zvýšíte třeba o 0,2 %?…

Po posledním rozhovoru následovaly diskuse řečníků s posluchači u kulatých stolů a dál probíhala čilá debata účastníků Setkání mezi sebou. Věřím, že si všichni našli ten správný podnět, nápad nebo myšlenku, která jim pomůže zvýšit obraty. Pro mě osobně zazněla celá řada zajímavých informací a protože rozhovory byly nahrávány, brzy přineseme videozáznamy.

Už nyní se těšíme na další společné Setkání a věřím, že pro vás opět najdeme inspirativní řečníky.

20190227_130733

Předchozí článek

NOVINKA: Tamsin.sk

Další článek

NOVINKA: DobrePneu.cz