Affiliate články

Livechat jako nástroj pro zvýšení konverzního poměru

Dokážete pracovat s návštěvníky, kteří se dostali na váš web a zvažují objednávku? Zvažte využití užitečného nástroje – livechatu. Livechat je služba, která spočívá v tom, že na své stránky umístíte chatovací aplikaci, s jejíž pomocí můžete zákazníka po určitě době pobytu na stránce oslovit. Můžete mu tak pomoci s něčím, s čím si neví rady nebo ho motivovat k nákupu.

chat

Livechat je tedy nejen nástrojem prozákaznické péče, jejímž hlavním cílem je uspokojit potřeby zákazníka, vyjít mu vstříc a zodpovědět mu otázky, na které nezná odpověď. Současně je totiž i nástrojem marketingovým, který vám umožňuje zákazníka zobchodovat. Díky livechatu máte jedinečnou možnost uživatele oslovit ve chvíli, kdy věnuje vašemu produktu pozornost. Ideální je zjistit jeho potřeby a nabídnout mu řešení na míru. Díky tomu umožňuje livechat výrazné zvýšení konverzního poměru.

Některé livechaty umožňují například sledovat pohyb uživatele na stránce, takže ho můžete třeba nasměrovat na formulář, obchodní podmínky nebo zboží, které se mu nedaří najít a potřebuje ho přidat do košíku.

Nabídka řešení pestrá. Je z čeho vybírat

Nabídka řešení pro livechat je celkem pestrá, pokud se v ní chcete zorientovat, přečtěte si tuto recenzi nebo navštivte blog o livechatech. Cena se pohybuje od stovek do tisíců korun za využití nástroje, k čemuž samozřejmě musíte připočíst i náklady na pracovní sílu, která bude mít zákaznickou péči přes livechat na starost. Obsluhu chatu obvykle zvládne proškolený brigádník.

Z livechatových aplikací získáte i řadu zajímavých dat. Z nich můžete vyvodit i kdy k vám návštěvníci chodí nejvíce a tomu přizpůsobit čas, po který budete na chatu online. Online servis po dobu 24 hodin denně po 7 dnů v týdnu si mohou dovolit jen ty největší firmy. Vy byste se však měli snažit zajistit alespoň péči v největší špičce.

Jelikož se řada dotazů na chatu opakuje, doporučujeme využívat možností přednastavených odpovědí, kdy odpovědi nemusíte opakovaně vymýšlet, ale vložíte je do konverzačního okna prostřednictvím klávesových zkratek nebo kombinací klávesy # a určitého hesla (každá služba má tuto možnost nastavenou trochu jinak).

Shrnutí: Díky livechatu tedy můžete zákazníka přesvědčit ve chvíli, kdy se rozhodl vám věnovat svoji pozornost. Navíc nejste omezeni tím, že mu předložíte nabídku a čekáte, zda ji přijme nebo ne (jako když mu pošlete email nebo mu předložíte banner). Se zákazníkem můžete naživo komunikovat, upřesnit si jeho potřeby a tomu přizpůsobit možnost nabídky. Můžete ho zaujmout nabídkou individuální slevy nebo pokud zrovna nebudete mít na skladě výrobek, který si žádá, můžete si na něj vzít email a napsat mu, až produkt dorazí.

Předchozí článek

Nové affiliate kampaně: ReporterShop.cz a Adamo.cz

Další článek

Jak v affiliate marketingu využívat pop-up okna?