Affiliate článkySeriály a návody

Jak v affiliate marketingu využívat pop-up okna?

Pop-up okna se dají využívat v podobě klasických obrázkových bannerů či k hojně využívaného sběru e-mailů, kdy návštěvníka potřebujete vcelku agresivně upozornit na nějakou speciální akci, slevu či soutěž. Výborně funguje také jako upozornění na nějakou změnu, na kterou chcete reagovat. Krásným příkladem budiž pop-up okno na e-shopu Zoot.cz, který takto bojuje proti složce „Hromadné“ u e-mailu na Seznamu, a krok po kroku nabádá své zaregistrované zákazníky, jak si doručenou poštu nastavit.

Pomocí pop-up Zoot.cz řeší problém s padáním e-mailů do "Hromadné" složky
Pomocí pop-up Zoot.cz řeší problém s padáním e-mailů do „Hromadné“ složky

Používání pop-up oken, zvlášť těch silně agresivních, je vcelku kontroverzní, ale každá věc, která se udělá pořádně a bude pro návštěvníka přínosná, tak může nést ovoce. Pojďme se však konkrétněji podívat na to, jak pop-up okna v affiliate využívat.

A. Bannery

Bannery v pop-upu jsou výborným prostředkem jak odkázat na vámi zvolenou stránku, která potenciální zákazníky seznámí s danou speciální akcí, soutěží či slevou na určitě zboží/službu. Pro úspěšnout je nesmírně důležité, aby obsah v pop-up oknu přesně seděl s tím, co poté návštěvník objeví na odkazované stránce. Pozor tedy na zbytečné klamání návštěvníka, které vám sice přinese prokliky, ale konverze zůstanou stejné. Co je však nejhorší, tak reputace vašeho webu v očích návštěvníka klesne silně dolů.

Připravili jsme 3 bannery k našim úspěšným kampaním, které se vám pro pop-up budou výborně hodit. U těchto bannerů jsme se soustředili na další významný faktor, který funguje, a tím jsou čísla, názorné ukázky a CTA. Všechny ukázané bannery na vás čekají v adminu AffiliateClubu.

1) banner pro kampaň TopSrovnani.cz – Povinné ručení

 

2) banner pro kampaň Rohlik.cz
rohlik_pop

3) banner pro kampaň NejlevnejsiPneu.cz

nejlevnejsipneu_600x325

 

B. Sběr e-mailů

Dalším způsobem je využití pop-up oken pro sběr e-mailů, což není žádná novinka, a mnohým affiliate partnerům funguje na výbornou. Doba, kdy se návštěvníci přihlašovali k odběru newsletteru v postranním panelu je dávno pryč. Nezbývají tedy jiné způsoby, než jít na to buďto chytřeji nebo agresivněji, na což se zaměříme.

Jelikož většina affil partnerů u svých webů používá WordPress, tak se zaměříme na tento redakční systém a rovnou vám dáme doporučení na plugin, který vám s tímto sběrem e-mailů výrazně usnadní práci.

Plugin pro sběr e-mailů – OptinMonster

Jedná se o plugin, který nejen doporučuje, ale i používá mnoho zahraničních a českých affil partnerů. Plugin sice není zdarma, ale jeho cena není nikterak vysoká, tudíž se vám investice rozhodně vyplatí. OptinMonster nabízí mnoho šablon, které vypadají velmi profesionálně a můžete si je nastavit k vlastní potřebě. Díky sběru e-mailů můžete s danými návštěvníky lépe pracovat a posílat je neustále zpátky na váš web. Díky tomuto systému můžete z jednoho návštěvníka získat více konverzí. Jen doplníme, že nejdůležitější je potom fakt, jaký obsah v emailu nebo na webu budete vytvářet.

Sběr e-mailů pomocí pluginu OptinMonster
Sběr e-mailů pomocí pluginu OptinMonster

Instalace a vytvoření pop-upu pomocí tohoto pluginu je naprosto jednoduchá a zvládne ji opravdu každý. Při tvoření doporučujeme být velmi kreativní. Zaměřte se nejen na danou speciální akci, kterou chcete návštěvníkovi za e-mail nabídnout, ale také na obsah v podobě textů a fotografií. Obsah musí v návštěvníkovi probouzet zvědavost. Pokud mu naservírujete něco tuctového, co už někde viděl, tak na jeho kontakt můžete zapomenout.

TIP: Častou odměnou za kontakt na návštěvníka je zaslání eBooku. Nejlepší volbou je sepsání vlastního eBooku (na toto téma chystáme i článek), který se bude ztotožňovat s vaším webem. Pokud však na to nemáte prostředky či vlohy, tak nabízíme tento eBook k volnému převzetí a s odstraněnými odkazy a brandem na téma zdraví/hubnutí.

Nastavení pop-up okna

Velkou pozornost věnujte i samotnému nastavení pop-up okna. Jedná se především o nastavení různých faktorů, díky kterým se tento typ propagace nemusí stát vyloženě násilným. Může se např. jednat o nastavení času naskočení okna, kdy se danému návštěvníkovi objeví – např. až po strávení delší doby na stránce nebo jestliže okno „vykřížkuje“, tak už se mu neobjeví. Tohle nastavení je samozřejmě nutné brát web od webu, jelikož každý partner nebuduje brand, ale jde čistě po výkonu.

Jaké jsou další možnosti?

Pro zvýšení výkonu či sbírání kontaktů existují i další vyskakovací okna/tabulky, které můžete použít na svých affil webech. Velice oblíbenou záležitostí marketérů se stala úzká vysouvací lištička v horní části webu, ve které rovněž můžete návštěvníky informovat o nějaké akci či slevě. Můžeme doporučit Hello Bar nebo např. opět placený plugin WP Header Bar, kde si můžete nastavit velikost či font písma, barvu lištičky atd. Podobnou obměnu můžete vidět i na našem blogu.

Vyskakovací lištička v horní části webu
Vyskakovací lištička v horní části webu

Pomocníkem pro sbírání e-mailů může být také nástroj LeadBox, který je zcela zdarma a oproti pop-up oknu není tak agresivní, jelikož si jej daný návštěvník v dolní části webu musí rozkliknout sám.

Závěr

Pop-up okna jsou dobrým sluhou, ale zlým pánem. Pokud si dáte záležet, vše nachystáte a přípravíte do sebemenšího detailu, tak si můžete nejen zvýšit svůj konverzní poměr, ale získat i cenné kontakty. V opačném případě však můžete návštěvníkům přímo znechutit pobyt na vašem webu, což si určitě nikdo nepřeje a i na webu zaměřeném čistě na výkon, by se mělo myslet i na samotné uživatelské pohodlí návštěvníka.

Předchozí článek

Livechat jako nástroj pro zvýšení konverzního poměru

Další článek

Spuštěny nové kampaně: Sanasport.cz a HighSky