Affiliate články

Jak přivést návštěvnost na affiliate web – 1.díl

Možná to znáte, začínající affiliate partner sestaví web, napíše texty a poté čeká na návštěvnost, která však jen tak sama nepřijde. Po půl roce bez konverze to tedy většina lidí zabalí. V dnešním článku chceme ukázat a vlastně shrnout, jak po sestavení webu na něj dostávat rychlý, ale například i postupný přísun cílených návštěvníků. Mnohdy se totiž začínající partner dozví, že má nahnat na svůj web traffic, ale už také mnohdy není řečeno jakými způsoby to může udělat. Uvedeme si tedy základní typy a tipy k nim. Doufáme, že zaujmeme i zkušenější affiláky, kteří často přemýšlí jak maximalizovat své zisky.

4 rady než začnete s přiváděním návštěvnosti

1) Vzdělávejte se (celý život)

Jakmile se po přečtení článku rozhodnete pro některou možnost z těchto vybraných marketingových kanálů či přímo metod, tak si zvyšte podvědomí o dané věci. Nejen na našem blogu, ale také na fórech, magazínech a osobních blozích specialistů na daný obor najdete mnoho podrobnějších rad, tipů a informací zcela zdarma. Samozřejmě, že vám nedá nikdo přesný návod, jak být v daném marketingovém kanálu úspěšný, ale zjistíte důležité věci, které se vám do začátku budou hodit.

Nicméně tu pravou školu získáte až v samém zkoušení, kdy si to sami ošaháte, otestujete a vytvoříte. Nebraňte se prvních neúspěchů a naopak si z nich vezměte ponaučení. Metodou pokus/omyl získáte patřičný přehled a dovednosti v daném oboru.

2) Nebojte se investovat

Rozhodně se nespoléhejte pouze na organický traffic, ale snažte se získávat návštěvnost z více marketingových placených kanálů. Je to velmi důležité nejen ze začátku, ale i v pokročilejší fázi. Proč?

Jestliže z pozice začátečníka, který si sestavil svou první landing page, budete spoléhat pouze na organic, tak může uběhnout třeba i rok a vy nebudete mít stále první konverzi a na váš web zavítá 5 až 10 lidí denně. Bude to pro vás frustrující a vám se nebude chtít ani pracovat na dalším obsahu. Z psychologického hlediska je však důležitější a pro vás o to nepříjemnější, že nezískáte ten důležitý pocit toho, že víte jak na to. Opravdu to funguje tak, že přijde první, druhá, a poté desátá konverze a už jste ve hře. Zkuste to tedy vzít z druhé strany – sestavte web, napište texty a poté se hned zaměřte na traffic. Co bude výsledkem? Mohou to být konverze, získané emaily, lajky na Facebooku, ale hlavně pocit toho, že už víte jak na to. Další neméně cenou věcí jsou data, které díky tomu nasbíráte a uvědomíte si např. jaké prvky na webu zlepšit nebo vyměnit, na jaké stránce na webu lidé tráví více času a z které naopak ihned odchází, jen co přijdou na váš web. V neposlední řádě přijde radost a zapálení pro věc. Což souvisí s tím, že vám vše půjde lépe od ruky a začne vás to bavit. Přeci je to jen jiné, když píšete články, spouštíte soutěže, přidáváte příspěvky na sociální sítě a víte, že to někdo poté čte, komentuje, prožívá, sdílí a následně produkt či službu, na kterou odkazujete třeba i zakoupí.

3) Přivádějte cílenou návštěvnost

K investicím zvlášť na začátku patří i drobné neúspěchy, kdy se jednoduše efekt vynaložených investic nevrátí tak, jak si představujete. Na vině může být špatné provedení propagace, špatný produkt, ale častokrát i zacílení vaší reklamy na špatné lidi.

Proto je nutné si říci, že neexistuje pojem “traffic” jako návštěvnost pouze obecně, ale je velmi dobré také vědět o cíleném trafficu. Výsledkem tohoto zacílení bude, že zbytečně nevyhodíte peníze za přivedení návštěvníka na vaši stránku, o kterou a ani o její obsah nemá přivedený člověk absolutně zájem. Teď si můžete říct, že tedy zcela logicky nebudete přivádět například ženy na affiliate web s oblečením pro muže. Což je samozřejmě správný postup, ale zkuste jít ještě více do hloubky. I když přijde muž na váš web přes frázi “pánské košile”, tak to rozhodně stále není cílený traffic. Petr si přál košili s dlouhým rukávem, Jirka zase kostkovanou košili a Martin chtěl nejlevnější košili, zatímco Honza si vysnil košili Lacoste.

A tak můžeme postupovat dále a dále. Od každého typu marketingového kanálu se to může lišit, ale tahle zmíněná ukázka skvěle sedí např. na linkbuilding, SEO či PPC kampaně, kde opravdu cílení funguje. Tímhle krokem tedy nejen, že snížíte zbytečné náklady, ale dokáže tím zvednout i konverznost vašeho affiliate webu.

4) Obsah pro vaši cílovku

Zacílení a obsah na vašem webu jsou dvě spojené nádoby. Jestliže na váš web přivedete cíleného návštěvníka, tak pro něj také musíte na webu vytvořit obsah, který ho zaujme a koresponduje s tím přes jakou frázi na váš web přišel. Je vám určitě jasné, že můžete na svůj affiliate web přivést velký počet trafficu, ale jakmile na webu nebude ani základní obsah spojený s příjemným designem webu, tak to zaprvé nemusí vést ke konverzím, ale ani k tomu, aby si přivedený člověk zapamatoval váš web a začal o možné koupi aspoň přemýšlet a příště se k vám zase vrátil.


Jak na svůj affiliate web přivést návštěvnost

– SEO a obsahový marketing –

1) On-page faktory

Paradoxně začneme s on-page faktory, které se zcela liší od dalších způsobů, jak na  web přivést návštěvnost. On-page faktory jsou však velmi důležité, neboť vysoce ovlivňují, jak se vaše stránka umisťuje ve vyhledávačích. Mezi nejdůležitější faktory patří titulek, URL adresa, meta popisky, klíčová slova, obrázky, nadpisy a samozřejmě samotný obsah stránky.

2) Klíčová slova

O používání klíčových slov, každý snad i začínající affilák zřejmě už slyšel. A jelikož je článek víceméně o cílené návštěvnosti, tak v této obsahové části musíme především zmínit long-tailové výrazy. Jsou to povětšinou víceslovná a málo vyhledávané fráze, kterých jsou však tisíce, tudíž se můžete zaměřit na opravdu mnoho těchto frází a vytěžit tento traffic po troškách. Je dokázáno, že tato návštěvnost je o mnoho konverznější než-li přes obecná klíčová slova. V praxi to znamená jednoduše to, že jakmile k vám na web dorazí návštěvník z fráze “plastové dveře do sprchového koutu” a vy mu na webu nabídnete, co opravdu chce či shání, tak máte rozhodně větší šanci na prodej než-li z fráze “dveře”, jelikož se jedná o velmi obecnou frázi.

3) Vstupní stránky

Jakmile máte vytvořen seznam klíčových slov, tak se můžete pustit do tvoření obsahu. Vstupní stránky mohou být kategorie, produktové stránky, články na blogu, ale i speciální landing pages. Pro všechny druhy těchto vstupních stránek zvolte správná klíčová slova a vytvořte takové stránky, kde vaše cílená návštěvnost najde přesně to, co hledá, díky čemuž se bude zajímat nejen o samotný obsah na vašem webu, ale i o koupi toho, co propagujete.


– Linkbuilding –

4) Výměna odkazů

Nemáme teď na mysli klasickou výměnu odkazů do patiček a sitewide apod., ale výměnu odkazů, která nám reálně může přivést návštěvnost na náš web či např. FB stránku. V první fázi se zaměřte na vyhledávání webů/blogů/FB stránek, které cílí na stejnou cílovku, ale nejsou však vaše konkurence. Za druhé je jednoduše oslovte, vysvětlete jim svůj záměr a co z toho budou mít oni. Může to být win-win situace pro obě strany. Ale nesmíte samozřejmě zapomenout na své, ale také nové potenciální návštěvníky, pro které musíte připravit kvalitní obsah. To samé žádejte po svém spolupracovníkovi.

5) PR články

PR články jako takové jistě nemusíme popisovat. Což však provedeme, tak bude menší rozdělení podle toho, co nám mohou přinést.

  • Za levný peníz seženete takové PR články, u kterých jde především o posílení daných klíčových frázích ve vyhledávačích. Pokud se jedná primárně o článek na tzv. PR webu, tak nečekejte žádný zázrak v podobě návštěvnosti.
  • Pokud investujete více peněz do jednoho PR článku na opravdu kvalitním webu, můžete získat nejen velmi slušný traffic, ale zároveň i větší podvědomí o vašem webu, jelikož takový článek může mít velký dosah.

6) Komentáře na magazínech, blozích a fórech

Vybírejte si jen tématické magazíny a blogy, u kterých víte nebo poznáte, že mají slušnou návštěvnost a že to tam žije. Nespamujte, pište k věci. Vypíchněte jednu věc v článku, ať daný autor a další diskutující poznají, že víte o čem je řeč. Pokud na vás někdo zareaguje, tak se zapojte do debaty. Vkládejte odkaz jen pokud víte, že to někomu může pomoci. Za těchto podmínek si můžete být zcela jisti, že se na váš odkaz bude klikat.

7) Soutěže

Pokud budete k propagaci používat soutěžní weby, tak je nutno říct, že soutěže jsou opravdu skvělým pomocníkem k získání většího a rychlého přísunu návštěvnosti na váš web. Ale pokud jsme řekli za A, tak musíme říct také B. Jedná se totiž většinou o velmi špatný traffic, který jak rychle přijde, tak také rychle odejde zase na další stránku, kde probíhá nějaká soutěž.

Nicméně nemusí to být tak zlé, jak to vypadá. Stačí soutěž zkombinovat s dalšími možnostmi a metodami a vytěžit z ní tak maximum. To znamená, že si dáme za cíl návštěvnost, konverze a samozřejmě e-maily. Budete k tomu tedy potřebovat výherní cenu, rozpočet pro PPC kampaň, head bar a připravenou landing page s email formulářem.

Postup je následovný:

  1. Nákup hlavní ceny – např. dámské kolečkové brusle
  2. Nafotit obrázky, připravit texty a nasadit email formulář
  3. Spustit soutěž
  4. Nasadit na web až na danou landing page head bar s reklamu a upozorněním na soutěž
  5. Spustit PPC kampaň cílící na Kw – dámské kolečkové brusle(další Kw zjistíte při zakládání kampaně)
  6. Vyhodnotíte soutěž

Připravili jste tedy soutěž, čímž jste rozhodně dali svému webu přidanou hodnotu. Zároveň jste získali emaily za to, pokud se lidi chtěli přihlásit do soutěže. Tím, že jste pomocí PPC kampaní přivedli na web ženy zajímajíc se o dámské kolečkové brusle, přičemž jste je pomocí head baru upozornili na soutež, tak jste si nemohli přát cílenější traffic.

A ještě přidáme 2 tipy na závěr:

  • Pokud jste získali velké množství emailů díky této soutěži, tak jim rozhodně hned druhý den neposílejte emailing s tipem na slevu fotbalového míče. Měly přece zájem o kolečkové brusle, pošlete jim tedy emailing např. s odborným textem podle čeho brusle vybírat/jak o kolečkové brusle pečovat/recenze více dámských bruslí apod. Myslete na to, že je možné, že už si ty brusle koupily někde jinde, proto se nebojte použít i cross-selling s tím, že upozorníte na kvalitní kolečka, chrániče nebo třeba helmu.
  • Za druhé, pokud už se vrhnete do podobného konceptu, tak si to především nezkažte tím, že vložíte odkazy do soutěžních webů. Nenechte si zkazit kvalitní cílený traffic.

8) Domény

Projíždíte největší fórum vaší klíčovky a narazíte na nefunkční odkazy z domény, která se dá zaregistrovat? Určitě si ještě zkontrolujte historii domény, ale i tak to vypadá na dobrý obchod. Stačí poté nahodit na doménu obsah, který bude korespondovat s odkazy a můžete těžit z práce někoho jiného.

9) Guest Blogging

Pokud jste opravdu odborník na váš daný obor a zároveň máte v rukou nějaký ten copywriterský talent, tak se rozhodně nebojte oslovit weby a magazíny k tomu, zda nechtějí články zdarma. A k tomu samozřejmě nějaký ten odkaz na váš web.

10) Mikrostránky

Mikrostránka má za úkol informovat o konkrétnější službě, produktu nebo problému. U affiliate si však můžete sami zvolit cestu a formu využívání těchto mikrowebů.

  • Tvořit síť mikrostránek na méně konkurenční fráze a rovnou odkazovat návštěvníky na prodejní web inzerenta.
  • Tvořit síť mikrostránek na méně konkurenční fráze a odkazovat na náš hlavní web, kterému chceme přihazovat cílený traffic a zároveň posílit jeho odkazový profil.

Další tipy, jak přivést návštěvnost na affiliate web vám doporučíme v 2. dílu tohoto miniseriálu. Pokud máte nějaké dotazy, pište na info(zav)affiliateclub(tecka)cz

Předchozí článek

Nový affiliate program: VímVíc.cz

Další článek

Nový affiliate program: Zelená elektřina od Nano Energies