Kampaně

Affiliate: Očekáváme růst u e-shopů, potravinových doplňků a hubnutí

„V České republice zatím obchodníci nemají s affiliate marketingem velké zkušenosti a jeho opravdový boom teprve očekávám. Letos by mohla přijít i expanze v oblasti retailu. E-shopy by tak mohly zvýšit prodeje,“ říká Michal Hardyn, ředitel společnosti 5DM.cz provozující AffiliateClub.

Affiliate partnerem může být kdokoliv, kdo má vlastní webové stránky, blog, databázi uživatelů nebo umí pracovat s uživateli na internetu. Podle odhadů affiliate sítě AffiliateClub.cz zahrnuje česká affiliate komunita tisíce lidí. Podobná čísla reportuje české zastoupení Facebooku, které u nás pod cílovou skupinou „affiliate“ nabízí inzerentům skupinu přibližně deset tisíc lidí. Většina affiliate partnerů vydělává částky v řádech jednotek tisíc korun měsíčně a jen několik desítek z nich se díky internetu velmi slušně uživí. Na trhu působí i affiliate patneři, kteří dlouhodobě vydělávají přes 2 milióny korun ročně.

Finanční produkty vedou

Největší úspěch má u nás affiliate marketing v oblasti finančních půjček, pojištění, potravinových doplňků, hubnutí, produktů podporujících zdraví, sportovních sázek, prodeje letenek a zájezdů. Affiliate marketing využívalo mimo jiné několik desítek slevových serverů, kterým pomáhal zvyšovat prodeje a uživatelskou databázi. Poslední dva roky jsou v této oblasti na vzestupu tzv. infoprodukty – vzdělávacích online programy, které prostřednictvím internetu poskytují zájemcům rady a doporučení z oblasti podnikání a osobního rozvoje. S infoprodukty jsou spojeny i nezvykle vysoké provize.

„Kromě e-shopů očekávám, že bude pokračovat růst v oblasti potravinových doplňků a hubnutí, nově by se na trhu mohly uplatnit i affiliate programy v oblasti her a internetových seznamek,“ říká Michal Hardyn.

Affiliate marketing čeká možná již v letošním roce expanze v oblasti retailu, tedy tam, kde k němu obchodníci dosud pohlíželi s nedůvěrou. Řada affiliate partnerů nyní disponuje bohatými zkušenostmi a dobře ví, jak přimět internetové uživatele k nákupu. Pro provozovatelé e-shopů je spolupráce s „affily“ velkou příležitosti, která v sobě skrývá i šanci vytvořit si náskok před konkurencí. Bude pokračovat růst v oblasti potravinových doplňků a hubnutí, nově očekáváme affiliate programy v oblasti her a internetových seznamek.

Tudy cesta nepovede

Existují oblasti, kde už má affiliate marketing svůj pověstný zenit za sebou. Jde především o zprostředkování smluv s dodavateli elektřiny a plynu. Důvodem je vysoká konkurence, která stlačila na minimum dříve velké cenové rozdíly mezi dodavateli. Affiliate partnerům se již nevyplácí propagovat produkt, kde je minimální potenciál pro uskutečnění prodeje.

Ke změně došlo i na trhu tuzemských affiliate sítí – skončila síť AdBenefit, která po sobě zanechává množství aktivních affiliate partnerů. Těch se bude přirozeně chtít chopit konkurence, což může zamíchat tržním podílem.

Přepis článku s Michalem Hardynem, který vyšel v březnu 2014 v MarketingSalesMedia.
Kopie článku dostupná zde.

MarketingSalesMadia-AffiliateClub

 

Předchozí článek

Oslava spuštění nového AffiliateClubu s burgery a 20 druhy piva!

Další článek

Gratulujeme prvním výhercům knížky Affilák!

  • Michal Kurečka

    Co si představit pod pojmem potravinový doplněk? Prášky na hubnutí nebo něco jiného (vláknina, proteiny, …)?

    • Dobry dotaz. Jde o hodne sirokou kategorii. Nebal bych se vzit definici z Wikipedie:
      – vitamíny, např. C, B6, B12 atd.;
      – minerály a stopové prvky, např. chróm, zinek aj.;
      – extrakty z léčivých rostlin, např. guarana, ginkgo, ženšen, česnek aj.;
      – další látky jako aminokyseliny, glukosamin, chitosan, cholin, inulin, jablečný ocet, karnitin, koenzym Q10, kreatin, kvasnice apod.
      http://cs.wikipedia.org/wiki/Potravn%C3%AD_dopln%C4%9Bk

      • Michal Kurečka

        Jestli se něco takového u nás objeví tak to bude super. Často bohužel v czaffilu platí že potravinový doplněk je prášek na hubnutí, což není zrovna doplněk. Tak díky za upřesnění. Máte v affilclubu něco rozjednaného z této kategorie?

        • Muzu asi naznacit, ze mame nekolik klientu rozjednano, ale netroufnu si ted byt konkretnejsi. Je pomerne slozite jednat s klienty, kteri nemaji s online/affiliate moc zkusenosti a po technicke strance take nejsou zatim moc pripraveni. Jde to spravnym smerem, ale postupujeme spise pomalu. Urcite budeme affilaky vcas informovat.

  • Martin

    Dobrý den, začínáme se tak nějak více zajímat o affiliate marketing – dovážíme do ČR byliny a potravinové doplňky, náš web je http://www.uncaria.cz. Mohli bychom našim partnerům nabídnou zajímavé provizi, ale zatím nemáme moc zkušeností a nevíme kde začít. Může nám někdo poradit?

    • Dobry den. Kolega se vam ozve na email, ktery jste zde vyplnil ke komentari.
      Zdravi, Michal Hardyn