Rozhovory

Adam Zbiejczuk, spolumajitel KII s.r.o., organizátor BabelCampu/BabelTalku, PR manažer ROIHunter.com

adam_zbiejczuk-noveJméno: Adam Zbiejczuk
Pracovní pozice a projekt/společnost: spolumajitel KII s.r.o., organizátor BabelCampu / BabelTalku, PR manažer ROIHunter.com
Odkazy: www.zbiejczuk.com / @zbiejczuk / www.influencer.cz

1. O PRÁCI
Jak bys v jedné větě popsal, jakému projektu/firmě se teď především věnuješ?
Kromě školení a organizování setkání lidí okolo sociálních sítí BabelCamp je mým hlavním aktuálním projektem PR pro velmi nadějný a ambiciozní projekt ROIHunter.com – což je reklamní platforma pro Facebook Ads určená zejména pro e-commerce.

Jaké jsou hlavní konkurenční výhody ROIHunteru?
ROIHunter, jak už název napovídá, má za cíl ukázat, jak lze využívat FB jako kvalitní kanál pro e-commerce. Jeho hlavní výhodou je, že přináší inzerentům zisky. :) Děje se tak díky unikátnímu propojení FB Ads, Google Analytics a XML feedu. Lze vytvářet velké množství inzerátů, používat prediktivní remarketing (uživatel se dívá na mobilu na e-shop, já mu pak na desktopu ukážu ty nejlepší produkty z dané kategorie), vytvářet automatická pravidla – a to vše v reálném čase.

adam-zbiejczuk-webexpo

Foto z Netocratic.com

Jaká je historie ROIHunteru? Jak to celé začalo?
ROIHunter je vyvíjený ve velmi úzké spolupráci s Facebookem, který kluky z Business Factory vlastně přesvědčil, ať z interního nástroje udělají pro veřejnost otevřenou platformu. Byl taky vybraný do program Accelerate Facebook. No a nejsou to jen kecy: budeme zveřejňovat různé case studies, které potvrzují, že to funguje (Zoot, Slevomat, ale i zahraniční klienti). Chystáme toho hodně a proto taky sháním do ROIHunteru nové lidi, aktuálně především vývojáře.

Když se podíváš na posledních 6-12 měsíců, co jsou hlavní věci, které se ti podařily?
Snažím se propojovat zajímavé lidi a projekty – a to nejen v oblasti soc. sítí. Mám radost z pravidelných setkání #babeltalk.

Jak dlouho se věnuješ tvému aktuálnímu projektu/firmě?
ROIHunteru se věnuji doslova chvilku, organizování akcí vlastně rok. Na sociálních sítích je mým speciálním klientem BMW Česká republika, spolupracujeme již více než dva roky a je to pro mě čest.

adam-zbiejczuk-klub-kulturalny

Foto z kręci się! agencja kreatywna

Jaké té je dělat sociální sítě pro tak silný globální brand jako je BMW? Není moc svazující globální corporate identity policy – tj. ty tlusté manuály, jak o značku BMW pečovat?
No samozřejmě je někdy trochu náročné skloubit tu správnou tonalitu a určitou odlehčenost sociálních sítí. Doteď se mi nepovedlo lidem ze zákaznického centra vysvětlit, že odpověď na Twitteru by neměla mít rozsah 1000 znaků. :) Hodně věcí se připravuje dopředu, hodně se toho reportuje, ale celkově si myslím, že mám docela dost volnou ruku, v tématech i jazyku. Určitě jsou značky, kde je to ještě o dost složitější.

Hodně lidí tě zaznamenalo jako jednoho z klíčových lidí při rozjezdu polské banky mBank. Jak na tu zkušenost vzpomínáš?
Vzpomínám na to velice rád – dostal jsem obrovskou příležitost a taky ji využil. Byla to velká škola, vždyť já o bankách nevěděl prakticky nic. A taky to bylo mé první zaměstnání ve velké firmě, první pořádná zkušenost se zákaznickou péčí i sociálními sítěmi pro byznys. Myslím, že z toho čerpám dodnes.

Co říkáš na aktuální vystupování bankovních ústavů na sociálních sítích?
Bankovní sektor sleduji i nadále. Z hlediska komunikace je dnes bezkonkurenční Air Bank. Naopak pro mě nepochopitelný úlet je FB Raiffeisen bank (klikněte na FB ikonku v patičce rb.cz).

Co nejbližšího máš zrovna rozjeté nebo v plánu?
Kromě BabelCampu se rýsuje jedna možná spolupráce s pivní značkou, doufám, že to klapne. :)

Kde především pracuješ (kancelář, homeoffice, cesty, atd.) a v jaké lokalitě?
V nově opraveném domě v Brně a ve vlacích do Prahy a zpět. :)

2. O TOBĚ
Tvé zkušenosti s výkonnostním marketingem a/nebo affiliate na českém internetu?
Jsem takovým opatrným příznivcem. Ačkoli mou doménou jsou sociální sítě, pracoval jsem v Ataxu a H1.cz, takže jsem se vždycky snažil dívat na svou práci i optikou výkonu. FB stránku neděláte kvůli diplomu “za hezkou FB stránku”, ale aby měla nějaké výsledky (i když ty nemusí být samozřejmě klasicky prodejní). Velice respektuji kvalitní affiláky, protože dlouhodobě dobře fungují podle mě ti, kteří přináší přidanou hodnotu svým návštěvníkům. I já jsem měl nějaké nápady tímhle směrem – ale já mám obecně tolik nápadů, že realizovat nedokážu ani zlomek z nich :( tak dva do placu, třeba to někoho zaujme: s Lubošem Louženským jsme přemýšleli nad portálem o negativních zkušenostech všeho druhu při cestování. Mělo se to jmenovat nacopozor. A pak vidím velký potenciál v herních světech, dělat nějaký business tam.

adam-zbiejczuk-czwartkowe-spotkania

Foto z Czwartkowe Spotkania Social

Herní svět je rozhodně výborný tip. Hry v číslech překonávají filmový a hudební průmysl. Jakou bys doporučil affilákům strategii na úspěch s hrami na sociálních sítích?

Já vůbec netuším. Po pravdě řečeno, hry jsem přestal v podstatě hrát někdy okolo roku 2000, jakmile jsem začal být fakt hodně on-line. Ale něco mi říká, že virtuální herní ekonomika bude prostě nová velká bublina a někdo na ni vydělá obrovské (nevirtuální) peníze. Nakonec, v Číně jsou vězni nucení hrát do úmoru WoW a dozorci pak jejich postavy či artefakty prodávají…

Jak vypadá tvé typické pracovní pondělí?
V pondělí se dopoledne většinou starám o dceru a u toho si tak maximálně projdu maily. Naházím nějaké příspěvky na FB, vyřídím telefonáty, dělám na tom, co je zrovna potřeba, možná budu mít odpoledne nějakou schůzku. Večer v devět budu mít pravděpodobně pravidelný nedělní skype call se zbytekem KII (skoro vždycky ho posouváme z neděle na pondělí).

Jaké 3 webové stránky bychom zahlédli v tvém prohlížeči, když zrovna nepracuješ?
Facebook, Nyx.cz, 8tracks.com

Jaké bys dal 3 doporučení pro někoho, kdo by působil na stejné pracovní pozici jako ty?
Jarda Faltus, Jenda Perla, Eliška Vyhnánková

Kariéra: Kde vidíš sám sebe v následujících 3 letech?
Netuším. Když plánuju, tak se vždycky stane něco jiného. Ale nejspíš na cestě k moři.

Řekneš nám 1 věc, kterou o tobě kolegové/klienti nevědí?
Dnes organizuju setkání lidí okolo sociálních sítí – před 15 lety jsem dělal literární večery. S Oldou Neubergrem (ex-Libimseti) jsem spolupracoval na serveru Pismak.cz. :)

Předchozí článek

5 výherců knížky Affilák - kteří affiláci měli štěstí?

Další článek

7 věcí, které zaručeně musíte vědět o infopodnikání, než si s ním začnete (nejen jako affiliate partner)