Affiliate články

8 tipů, které vám pomohou s výběrem barev pro váš web

Barvy a celkový design ovlivňují chování návštěvníků webu. Mají vliv na to, zda návštěvníci na webu nakoupí, nebo po pár vteřinách odejdou. Vzhled webu bychom proto neměli podceňovat. Dnes vám prozradíme několik tipů, které vám pomohou s výběrem barev pro váš web tak, aby co nejvíce korespondovaly s jeho zaměřením a cílovou skupinou návštěvníků.

8-tipu-ktere-vam-pomohou-s-vyberem-barev-pro-vas-web

Nenechávejte výběr barev pro váš web pouze na grafikovi nebo webdesignerovi. Jejich práce samozřejmě zasluhuje velký respekt, ale mnozí z nich se nechávají unášet pouze estetickou stránkou věci. Affiláci by se ale měli soustředit především na to, jak barvy ovlivňují nakupování a lidskou psychiku vůbec. Odpověď hledejte v našich 8 tipech.

1. Hlavní favorit u žen? Na růžovou zapomeňte

Většina lidí si myslí, že všeobecně milovanou barvou mezi ženami je růžová. Ale není tomu tak. Ženy, které se hlásí k růžové jako ke své nejoblíbenější barvě, jsou v menšině. Růžová je sice vnímána jako symbol ženskosti, ale to neznamená, že by byla atraktivní barvou pro všechny příslušnice něžného pohlaví. Jsou-li vaše stránky zaměřeny převážně na ženské publikum, většího úspěchu dosáhnete spíše v případě, že vyberete modrou, fialovou nebo zelenou barvu. Na opačném pólu si u žen stojí oranžová, hnědá a šedá. S těmito barvami buďte na webech určených pro dámy opatrní.

2. ..a jak na muže?

Pokud se zaměřujete spíše na mužské publikum, měli byste šetřit s užitím fialové, oranžové nebo hnědé barvy. Naopak, šance, že si na vašem webu pánové něco objednají, zvýšíte, pokud dáte prostor modrým, zeleným či černě zbarveným grafickým prvkům.

3. Modrá vzbuzuje důvěru a patří k nejužívanějším

K nejpoužívanějším barvám mezi tvůrci webových stránek patří modrá. A zpravidla se jedná o dobrou volbu, kterou se dá máloco pokazit. Modrá je populární u značné části populace (jak už jsme psali výše, stojí si na předních místech v popularitě u mužů i žen). Studie, které se zaměřují na psychologii barev, si všímají, že modrá barva vyvolává pocity důvěry, klidu, řádu a věrnosti. V oblibě ji mají například americké korporace. Ostatně modrý je i web největší sociální sítě na naší planetě (v tomto případě za to může i barvoslepost zakladatele Facebooku Marka Zuckerberg, který modrou použil proto, že jde o barvu, již vidí v plném spektru) nebo web společností, které se starají o naše peníze. Modrou využívá řada bank nebo třeba internetový platební systém PayPal.

4. Kdy má zelenou zelená?

Jsou případy, kdy vaším trumfem může být zelená barva. Hádate správně, pokud tipujete, že je vhodné ji využít tehdy, pokud webové stránky propagují produkty související s přírodou. Prodáváte-li výrobky, které vznikají v podmínkách šetrných k životnímu prostředí (například biopotraviny nebo vegetariánská strava), nebo outdooorové vybavení, pak je pro vás zelená ideální barvou. Symbolizuje například život, mládí, svěžest, ale také harmonii či kreativitu.

5. Se žlutou raději opatrně

Na webech, které slouží k prodeji výrobků nebo zprostředkování služeb, by neměla hrát dominantní roli žlutá barva. Ta silně stimuluje emoce a vzpomínky. Z tohoto důvodu může u řady lidí vyvolávat pocit úzkosti a obzvláště v kombinaci s černou symbolizuje ohrožení (všimněte si, že nás žluto-černé symboly varují před radioaktivitou nebo vysokým napětím). Je tedy možné, že s pomocí žluté upoutáte pozornost. To ovšem ještě neznamená, že návštěvníka stránek zároveň přimějete k vyplnění formuláře. Netvrdíme, že byste měli žlutou zcela zavrhnout. Ale rozhodně byste s ní měli nakládat opatrně.

6. Oranžová pro levné a časově omezené nabídky

Oranžová symbolizuje aktivitu, zábavu a hravost, proto je vhodná například pro weby, které se zaměřují na prodej sportovního nebo dětského zboží. Taktéž může symbolizovat levný nákup, naléhavost nebo nabídku, která platí jen pro omezenou dobu. Z tohoto důvodu je nejspíš oranžová hojně využívána v bannerech giganta mezi internetovými obchody, kterým je Amazon.com.

7. Černá prodává luxus a exkluzivitu

Pokud se zaměřujete na prodej luxusních výrobků, jako jsou třeba šperky nebo oblečení pro nejnáročnější klientelu, popřemýšlejte o černé barvě. Ta bývá spojována s vážností, elegancí, silou, hodnotou či exkluzivitou. Není náhodou, že černá hraje významnou roli na webu módní oděvní značky Louis Vuitton nebo automobilky Lamborghini.

8. Pro call to action tlačítka použijte jasné a výrazné barvy

U call to action tlačítek platí, že mnohem efektivnějších výsledků dosáhnete, pokud zvolíte jasné, výrazné barvy, které vyniknou na pozadí webu. Vyvarujte se použití tlačítek v tmavých barvách. Ty mohou mít negativní vliv na konverze. Na černou nebo hnědou rozhodně raději zapomeňte. Opět je dobré se zamyslet i nad tím, jaké návštěvníky váš web přitahuje. Pokud slouží k prodeji ženských produktů, neuškodí například call to action tlačítko v liliové barvě. U webů, které navštěvují převážně muži, popřemýšlejte o zelené.

Náš tip: Pokud se chcete do psychologie barev ponořit důkladněji, navštivte tuto stránku se zajímavými infografikami na Pinterestu.

Máte s využitím barev vlastní zkušenosti? Víte, čeho by se měli affiláci vyvarovat nebo pro ně máte naopak pozitivní doporučení? Napište nám do komentářů pod článkem.

Předchozí článek

FoodPanda kupon pro affiláky

Další článek

Erik Meldik, videonatáčeč ve ViralBrothers