Affiliate články

7 věcí, které zaručeně musíte vědět o infopodnikání, než si s ním začnete (nejen jako affiliate partner)

Plone Conference 2009 Group Photo

Infopodnikání, infomarketing, infoprodukty. Je to pomalu už jako „infonákaza“, která se šíří internetem a vy jen žasnete, cože se to vůbec děje. Nějaké povědomí sice už máte a zní to jako hodně přitažlivá záležitost, ale mírný zmatek v hlavě stále ještě zůstává. Pojďme se tedy nyní společně podívat na 5 věcí, které zaručeně musíte o infopodnikání vědět, než si s ním začnete (nejen jako affiliate partner).

     1. Co je to infopodnikání

Infopodnikání je založeno na infomarketingu. Ten můžete znát taky pod názvy jako obsahový marketing nebo inbound marketing a je postaven na tom, že svým zákazníkům poskytujete hodnotný obsah. Nabízíte jim zajímavé články na blogu, točíte videa, pořádáte webináře, píšete e-booky. Sdílíte se zákazníky své know-how, budujete si s nimi vztah. Infopodnikatelé pak nejen že část svého know-how předávají zdarma, ale také vytvářejí mnohem podrobnější a ucelenější infoprodukty, které prodávají online.

     2. Jak vypadá infoprodukt

Jak píše Petr Popek (zakladatel BeSTAR group) na svém blogu, infoprodukt je soubor hodnotných informací z daného oboru poskytnutý formou videí, článků, knihy, audia, či placených členských sekcí se směsí všeho výše zmíněného.“ Infoprodukty jako své promo často nabízejí ochutnávku zdarma, kterou může být například několik videí nebo e-book. Díky tomu si budoucí zákazník může vyzkoušet, jestli bude produkt skutečně pro něj.

     3. Proč mají infoprodukty ochutnávku zdarma

Infoprodukty nejsou klasickými výrobky či službami, které je možné využít hned. Naopak. Infoprodukty pracují s nabídkou změny současného stavu v něco lepšího. Prodávají know-how, postupy, návody, informace. A je tedy jen na kupujícím, jak s těmito informacemi naloží – jestli je využije ve svůj prospěch, jestli s nimi vůbec začne pracovat a rozvíjet je. Je to jeho investicí do budoucna.

     4. Jak může infoprodukt podnikatelům pomoci

Infoprodukt je jen pro skutečné experty v oboru. Pro ty, kteří mají mnohaleté zkušenosti z praxe a vědí, o čem jejich podnikání je. Takové experty, kteří vědí, že svou prací můžou spoustě lidí pomoci. Proč tomu tak je? Předáváte své know-how, a pokud není skutečně kvalitní a přínosné, může to vaši pověst spíše poškodit. Pokud kvalitní je, budujete své jméno, svou značku, prodáváte jak samotný infoprodukt, tak i své další aktivity. Pomáháte lidem s tím, v čem jste dobří.

     5. Proč mají infoprodukty budoucnost

Infopodnikatelé i nakupující začínají chápat, jak je kvalita infoproduktů důležitá. Díky tomu můžou začít vznikat takové, které skutečně předávají zákazníkům hodnotné informace. Pokud i vy sami o vytvoření infoproduktu uvažujete, počítejte s tím, že samotná tvorba (pokud má být infoprodukt kvalitní i po technické stránce), není levnou záležitostí. Jde o investici jak časovou, tak finanční a je dobré zvážit najmutí týmu, který s přípravou pomůže. Výsledek ale stojí za to.

     6. Proč jsou infoprodukty zajímavé z pohledu affiliate?

Dovolte mi, abych na tomto místě otázku otočila – proč jsou infoprodukty zajímavé pro vaši databázi kontaktů? Pokud vyberete kvalitní infoprodukt, který odpovídá zaměření vaší databáze, shoduje se s obsahem, který publikujete na vašem webu, nemůžete minout. Nabídnete svým kontaktům kvalitní vzdělávání a investici do budoucna, která vám ještě navíc přinese zajímavý profit.

     7. Infopodnikání v číslech

O jakém profitu mluvíme? Standardně se provize u infoproduktů pohybuje mezi 25 až 40%. V současnosti v Česku běží zhruba 100 programů, do kterých je možné se zapojit, a které se zabývají především osobním rozvojem, podnikáním na internetu, financemi a dalšími.

O autorovi

michaela-klocovaMichaela Klocová je členkou BeSTAR group. Je tvůrce celým svým srdcem – její vášní je vytváření nových věcí, ať už jde o marketingové kampaně, strategie nebo psaní. Zajímá se o tvorbu contentu a storytelling. Ráda pomáhá vymýšlet, plánovat a určovat směr, který je pro daného klienta nejlepší. Je Facebookový guru a nadšenec do sociálních sítí. Školí, konzultuje, bloguje a pomáhá lidem s komunikací skrz sociální média.

Chcete se o infopodnikání dozvědět více nebo si dokonce vytvořit svůj vlastní infoprodukt? Podívejte se na stránky BeSTAR group.

Tip: Máte zájem o propagaci vaší infoproduktové kampaně? Kontaktujte AffiliateClub! Rádi s vámi projdeme možnosti spolupráce. Email: info(zav)affiliateclub(tecka)cz

Předchozí článek

Adam Zbiejczuk, spolumajitel KII s.r.o., organizátor BabelCampu/BabelTalku, PR manažer ROIHunter.com

Další článek

Adam Kurzok, zakladatel DATY, investor v BAZAROBOT, marketing pro METALSHOP, spolumajitel ve FIREMEDIA