Affiliate články

7 doporučení, aby vaše e-maily nepadaly do spamu

Stále více affiliate partnerů objevuje kouzla e-mail marketingu, který dokáže o pořádný kus zvýšit výdělky z affiliate kampaní a tyto výdělky dlouhobě zvyšovat. E-mail marketing je účinná forma získávání návštěvnosti/trafficu, pokud se uchopí za ten správný konec.

Jak už to tak bývá, správný přístup k e-mail marketingu stojí určité úsilí a čas. Významná část affiláků začínajících s e-mail marketingem zvolí snadnější a rychlejší metodu výdělků, která se ovšem nevyplácí z dlouhodobého pohledu. Tím se dopustí chyb, pro které brzy končí jejich emaily ve spamu a zhoršená reputace u poskytovatelů emailů se jen velmi složitě vylepšuje.

Pojďme se společně podívat na 7 jednoduchých doporučení na cestě k vysoce konverzním a dlouhodobě úspěšným e-mailovým kampaním.

1) Souhlas se zasílání e-mailů

Zásadní podmínkou je získat od návštěvníka vaší webové stránky souhlas se zasílání e-mailů. Podmínky je potřeba uvést pod e-mailovým formulářem. Pokud budete rozesílat pravidelné e-maily pouze své databázi, tak je vše v pořádku. Nikdy však je však neposílejte lidem, kteří na vašem seznamu nejsou. Ti došlý email většinou přesunou do spamu a vy můžete ohrozit celou svou databázi, kterou jste pracně a nákladně budovali. V českých podmínkách silně doporučujeme registraci u ÚOOÚ – za chvilku máte formulář vyplněný a právníka není třeba.

2) Kvalitní obsah

Snažte se o kvalitní obsah, který nabídne příjemcům přidanou hodnotu nebo užitečnou informaci. Nedoporučujeme v každém e-mailu zasílat reklamní nabídku. Nejdříve si s potenciálním zákazníkem vybudujte vztah, připravte mu zajímavé informace a seznámení s vámi a vaším projektem, představte mu váš projekt, konkurenční výhodu, benefity, apod. Až následně může přijít nabídka ke koupi. Váš konverzní poměr významně poroste, protože po úvodním seznámení vám již může potenciální zákazník věřit a pokud uděláte svou práci opravdu dobře, bude se na vaše emaily klidně i těšit.

3) Neslibujte, co nemůžete dodržet

Nikdy neslibujte to, co nedodržíte – ať už v předmětu zprávy nebo v samotném e-mailu. Ztratíte tím důvěru odběratelů e-mailů, kteří vás poté začnou házet do spamu a nebo se hromadně odhlašovat z odběru e-mailů. Jednoduše uveďte v předmětu zprávy jen to, co poté odběratel nalezne v e-mailu. Podobně v těle zprávy uveďte nabídku dle skutečnosti – neslibujte nesplnitelné jen pro více prokliků z emailů. Krátkodobě byste si mohli zlepšit míru prokliku (CTR), ale uživatelé váš trik brzy prokouknou a začnou vaše emaily házet do spamu, odhlašovat se a v nejhorším případě si na vás i stěžovat.

4) Kontrola před odesláním

Před každým odesláním je nutné vždy provést důkladnou kontrolu. To je taková základní hygiena, jako umít si ruce před jídlem. Také před servírováním emailů do schránek odběratelů je potřeba pečlivá kontrola – minimálně pročíst důkladně texty a odeslat si testovací emaily, zda se v pořádku doručí do nejpoužívanějších freemailů (v ČR hlavně @seznam.cz a @gmail.com) a emailových klientů (Outlook). Zvlášť citlivé mohou být HTML zprávy, pokud nejsou správně nakódované, nezobrazují se optimálně. Dejte si na kontrole záležet, ať vaše práce nepřijde nazmar.

5) Spam skóre

Většina e-mailových řešení (GetResponse, MailChimp,…) automaticky kontroluje tzv. spam skóre. Před rozesláním e-mailů získáte odhad pravděpodobnosti, že vaše e-maily budou vyhodnoceny jako spam. Po odeslání e-mailů se dozvíte přesnou statistiku doručitelnosti i spam faktorů. Doporučujeme tyto statistiky pečlivě sledovat a podle nich své e-mailové kampaně upravovat. V předmětu zprávy se doporučujeme vyhnout slovům jako “zdarma, koupit, akce” – pokud je budete používat příliš často, může to negativně ovlivnit vaše spam skóre.

6) Bílá listina

Bílá listina nebo-li whitelisting je metoda, při které požádáte své odběratele, aby si vás přidali do svého adresáře. Tím výrazně zvýšíte šanci, že všechny vaše e-maily těmto odběratelům přijdou do e-mailové schránky. Opět se dostáváme k již zmíněnému kvalitnímu obsahu – pokud budete tvořit kvalitní obsah úspěšný u vašich odběratelů, zvýšíte svou šanci, že si vás odběratelé přidají do svého adresáře a zajistíte si whitelisting.

7) Frekvence

Zasílejte e-maily své databázi alespoň 1x za 14 dnů. Důvod je jednoduchý – je potřeba udržovat kontakt s odběrateli. Pokud o sobě nedáte dlouhou dobu vědět, odběratel na vás může zapomenout a označí váš email jako spam. Uživatelé internetu odebírají velké množství e-mailů a tak se může stát, že zapomenou na přihlášení k vašim novinkám. Připomínejte se kvalitním obsahem a budujte s odběrateli vztah. Tím si zajistíte dlouhodobé výdělky.

Už využíte e-mailový marketing pro affiliate projekty? Pokud ne, doporučujeme začít. Pokud ano, podělte se s námi v komentářích pod článkem o vaše zkušenosti.

Předchozí článek

Video PF 2015

Další článek

Shrnutí uplynulého roku a výzvy AffiliateClubu v roce 2015