Affiliate články

6 nedostatků vaší affiliate landing page

Pojmem landing page označujeme webové stránky, na které se uživatel dostate po prokliknutí z reklamní kampaně nebo z výsledků výhledávání v některém z vyhledávačů. Úkolem těchto stránek je dosáhnout co nejvyššího konverzního poměru. Přicházejícího návštěvníka by měly přesvědčit k objednání produktu nebo služby. Spousta landing page ale úkol přeměnit návštěvníka na zákazníka nezvládá. A právě v dnešním článku si povíme o nejčastějších přičínách, proč tomu tak je.

Nedostatek číslo 1 – Odpoutáváte návštěvníkovu pozornost

Častou chybou je, že landing page propaguje příliš mnoho rozmanitých produktů. Návštěvníci jsou v takovém případě zmateni a nevědí, na co konkrétně se mají zaměřit. Jejich pozornost je odpoutávána od toho nejdůležitějšího, od nákupu. Očekávání zákazníka je, že na stránkách najde rychle to, co hledá. Pokud mu kromě produktu, o který se zajímá, nabídnete i další produkty nebo doplňkové služby, ztratí se a odejde. Zkuste se zaměřit jen na jeden produkt. Nabízíte-li více produktů, vytvořte pro každý z nich speciální landing page.

6-nedostatku-landing-page-cerna

Nedostatek číslo 2 – Nevzbuzujete důvěru

Jakmile zákazníka dostanete na váš web, musíte ho tam udržet. Stránka musí vypadat maximálně důvěryhodně. Neměla by skrývat žádné podstatné informace – např. počet kusů v balení, hmotnost, základní vlastnosti. Dobře působí také reference od zákazníků nebo zdůraznění garance, certifikace. Nezapomeňte uvést i kontakt, ať zákazník dobře ví, na koho se může obrátit v případě problému nebo pokud se potřebuje zeptat na další podrobnosti.

Nedostatek číslo 3 – Soustředíte se na kvantitu

Chcete nalákat co nejvíce návštěvníků, ale zapomínáte na to, že cílem vaší stránky není nalákat davy internetových uživatelů, ale uskutečnit co nejvíce konverzí. To se vám nepodaří, pokud si neujasníte, koho se vlastně snažíte oslovit. Nenamlouvejte si, že je váš produkt pro všechny. Mnohem lépe uděláte, když stránky zacílíte na jednoznačně vymezenou skupinu uživatelů (např. ženy 20-40 let s vyšším příjmem z vetšího města). Tomu přízpůsobíte inzerci odkazující na váš web i podobu webových stránek. Raději přiveďte na web jen 100 návštěvníků, z nichž u vás 10 nakoupí, než abyste nalákali 500 a z nich by objednal jen jeden.

Nedostatek číslo 4 – Nejste konsistentní

Je klíčové, abyste zákazníkům sdělovali informace, které si neprotiřečí, ať už se to týká ceny nebo vlastností produktu. Nepodceňujte ani formu. Banner nebo inzerát na Facebooku, přes který se k vám uživatelé  dostanou, by měl svou podobou ladit s webem. Rovněž nemá smysl dělat z produktu něco, čím ve skutečnosti není. Pokud inzerce láká na Ferrari a na webu zákazník zjistí, že prodáváte Škodovku, nebude asi příliš nadšený. Přijdete o důvěryhodnost.

Nedostatek číslo 5 – Vaše stránku ovládá chaos

Landing page nesmí být přeplněma odkazy na další weby, reklamami nebo blogovými příspěvky. Jak už bylo řečeno, landing page slouží k tomu, aby uživatel ve finále kliknul na tlačítko Objednat. Odstraňte všechny odkazy, které jen odvádějí pozornost a ve výsledku vám jen snižují konverze. Až poté, co zákazník nakoupí, můžete ho na děkovací stránce nasměrovat jinam, třeba na další produkty nebo ke konkurenci, která vám za každého přivedeného zákazníka zaplatí.

Nedostatek číslo 6 – Vaše stránka je nudná

Není nutné, aby návštěvníky vašeho webu přivítala jazzová melodie, tančící opice a blikající reklamy, ale přece jenom byste měli udržet jejich pozornost. Zkuste místo nudných popisků zmínit zajímavé vlastnosti nebo čísla, která zaujmou. Nezapomeňte ani na zkušenosti lidí, kteří již měli možnost produkt vyzkoušet. Nepodceňujte zrakový vjem. Kvalitní fotografie dokáží divy.

Předchozí článek

Vstoupili jsme do her. První kampaní je Goodgame Empire

Další článek

Seriál: Jak rozjet úspěšný web v segmentu zdraví/hubnutí - 2.díl