Affiliate články

4+6 tipů, jak rozjet spolupráci s blogery a co affilákovi umožní

DCF 1.0

Spolupráce s blogery a tvůrci magazínů má z pohledu rozvoje affiliate projektů značný potenciál. Jen málo affiláků se této formě spolupráce věnuje perfektně a umí „v tom chodit“. Přitom nejde o žádnou vědu, chce to trochu snahy, zdravého selského rozumu a času. Je řada způsobů, jak uchopit spolupráci s blogery – někdo se vydá cestou peněz, které nahradí budování dlouhodobých vztahů (nic proti tomu, ale někdy můžete získat „více za méně“), někdo jiný bez větší snahy rozesílá šablonovité maily o možné spolupráci a čeká zázraky. V dnešním článku se podíváme, co nám spolupráce s blogery může nabídnout, jak spolupráci rozjet a rozvíjet.

Proč s blogery spolupracovat a co affilácí mohou získat?

Je to jednoduché – i s malým (žádným) budgetem můžete získat zdarma obsah, fotografie, odkazy nebo propagaci na sociálních sítích. Ušetřené zdroje můžete investovat třeba do PPC. Připravili jsme pro vás 4 tipy, jak spolupráci s blogery uchopit.

4 tipy pro spolupráci s blogery

1. Nechte si napsat článek – Nabídněte blogerce/blogerovi prostor na vašem webu pro napsání článku. Může to být příběh blogerky/blogera, tipy, zkušenosti s nějakým produktem či službou. Většinou vám k článku zašle také pěkné fotky a poté článek publikuje i na své Facebook stránce. Doporučujeme ověřit, jak je blogerka/bloger aktivní na sociálních sítích.

2. Inspirujte blogery – Máte affil web o zajímavé službě, návodech nebo třeba receptech? Oslovte blogery s nabídkou přípravy článku/recenze podle receptu nebo jejich zkušeností. V článku zmíní váš web nebo produkty/služby. Vytěžte z toho maximum a dejte odkaz na článek na své sociální sítě jako referenci – zvýšíte vaši reputaci a důvěryhodnost. Informujte blogera, že jste jeho článek vložili na sociální sítě. Uvidíte, jak bude nadšen a další spolupráce na sebe nenechá dlouho čekat.

3. Výměna odkazů (barter) – Najděte blogery, kteří mají podobné výsledky návštěvnosti a fanoušků na sociálních sítích. Dohodněte se na „win-win“ spolupráci, při které umístíte odkaz na článek blogera na vašem Facebooku a bloger zpropaguje váš článek své komunitě. Tomuto typu spolupráce se říká „barter“ a funguje v řadě oborech.

4. Sepište odborný článek zdarma – Blogeři jsou opatrní při umístění článků cizích autorů na svém blogu/webu. Nepodceňujte proto přípravu, doporučujeme pečlivě prostudovat blog/magazín a zaměřit se na konkrétní téma, u kterého blogerům nabídnete sepsání odborného článku zdarma za odkaz nebo promo v článku. Je například na webu rubrika se zahraniční kuchyní? Nabídněte sepsání článku s Češkou žijící ve Švédku, která nachystá tradiční severský recept. Spolupráce může fungovat jak s magazínem, tak i s blogerkou a můžete ze spolupráce vytěžit maximum.

Jak vybrat blog pro spolupráci?

Vybírejte blogy a weby, které by zaujaly vaše čtenáře/publikum. Klíčový je atraktivní obsah, zajímavý a přehledný web. Zkuste dohledat čísla o návštěvnosti webu (např. přes TopList.cz), Facebook stránku s aktivními fanoušky, Instagram plný fotek a další kvalitní indikátory kvality webu. Určitě na další metriky přijdete sami. Už dlouho neplatí, že se máte zajímat pouze o „weby s PR 3 a SR 4″ – tj. o hodnocení ranků ve vyhledávačích.

6 věcí, které zahrnout do první emailové komunikace s blogerem

Dostáváme se k tomu nejdůležitějšímu – k prvnímu oslovení, které z velké části rozhoduje, jestli spolupráce bude úspěšná. Jak by měl první kontakt vypadat?
1. Pozdrav – Podle typu blogu či fotek zjistíte, zda oslovit spíše pozdravem „Ahoj“ či „Dobrý den“
2. Úvodní text – Pochvala blogu, vyzdvihnout jednu část či třeba článek nebo fotku, projevit zájem, ať jde vidět, že víte o čem blog je, představit se proč a za jakým webem/blogem stojíme
3. Nabídka spolupráce – Jednoduchý popis a cíl spolupráce, co si od toho představujete či požadujete
4. Výhody pro blogera – Doporučujeme na nový odstavec dát větu „A co z toho budete mít?“ a férově napsat, co můžete nabídnout. Dobrý dojem zaručeně udělají čísla!
5. Výzva k akci – Požadujte odpověď nebo zapojte blogera do dalších možných typů spolupráce
6.
Pozdrav – Popřát hezký den, doplnit své jméno, kontakt a odkaz na web/blog

Jak dlouhodobě komunikovat s blogery?

V úvodu komunikace rozhodně „netlačte na pilu“ – využijte prostor pro představení spolupráce. Cílem je „win-win“ spolupráce – tj. zisk pro vás i pro blogera. Pokud s blogerem chcete spolupracovat dlouhodobě, může být první spolupráce více zisková pro něj. Poté, co vybudujete důvěru, tak si to vynahradíte. Další doporučení jsou jednoduchá – buďte konkrétní, dodržujte termíny, poděkujte, pochvalte, motivujte, zajímejte se, v určitém směru neuškodí zavtipkovat. Odlište se a chovejte se jinak než 99 % ostatních, kteří blogery oslovují ohledně spolupráce.

Návrh emailu pro oslovení blogerů

Ahoj,
narazil jsem na tvůj blog, který mě velmi zaujal a poté, co jsem prošel tvůj Instagram plný skvělých fotek mám pocit, že jsi náš člověk. Za celou redakci webu www.TrvaleFit.cz bych rád prodiskutoval možnosti spolupráce.

Rádi bychom na TrvaleFit.cz publikovali článek o tobě nebo o tvých tipech na cvičení pro ženy. Nebo klidně obojí. Může jít o tvůj příběh, jak jsi se ke cvičení dostala nebo jak vypadá tvůj běžný den v posilovně či tvoje oblíbené cviky.

A co by si z toho měla?
– v článcích získáš odkaz na tvůj blog
– oslovíš nové uživatele – náš web týdně navštíví 30 tisíc lidí, přes odkaz se mohou dostat na tvůj blog noví čtenáři, kteří se zajímají o cvičení a zdravé jídlo
– článek může být publikován na naší Facebook stránce s 20 tisíci lidmi
– dobrá reference díky spolupráci s úspěšným a navštěvovaným webem

Co na to říkáš? Rád prodiskutuji možnosti spolupráce.

S přáním pěkného dne,
Vaše Jméno
jmeno@firma.cz, tel.: 777 111 222
www.TrvaleFit.cz

Funguje to!

Podle naší zkušenosti mohu potvrdit, že spolupráce s blogery funguje. U toho typu spolupráce je důležité netlačit zisk, ale spíše budovat vztahy. Blogeři dobře vědí, že jim nejspíš nepíšete jen tak pro radost. Elegantním způsobem startu spolupráce může být nabídka něčeho, pochvala, poděkování,… Vaše výsledky půjdou nahoru, jak budete zlepšovat obsah, získávat nové odkazy a návštěvníky.

Předchozí článek

Herní kampaň War Thunder - světově nejoblíbenější hra s provizí 62 Kč

Další článek

Akce pro affiliate kampaň Svět zdraví (29.9.-5.10.) – ChocoBar a pH testy ZDARMA (+nové kreativy)