Seriály a návody

Seriál: Tvorba výdělečného affil webu v segmentu zdraví/hubnutí – 1.díl

1

Vítejte v novém seriálu, který vás krok za krokem provede strategií úspěšného affiliate webu ve stále populárnějším segmentu zdraví/hubnutí!

O tom, proč zvolit právě tuto oblast, jsme psali celý článek. Ve zkratce:

  • Hubnutí patří globálně mezi TOP affiliate vertikály
  • Velká cílová skupiny – v ČR má nadváhu nebo obezitu přes 50% populace
  • V ČR se první affiliate programy v Hubnutí začaly rozjíždět teprve 1-2 roky zpět – tj. nový nerozdělený trh (ve srovnání s vysocekonkurenčními obory jako Travel)
  • Dobré načasování – sezóna hubnutí probíhá od ledna do září – leden (novoroční předsevzetí), březen až květen (do plavek), srpen (shazování kil z dovolené)

1. Výběr vhodné kampaně

V segmentu zdraví/hubnutí máte nově k dispozici široký výběr kampaní. Můžete si buď vybrat jednu a tu propagovat formou microsites, nebo si jich můžete vybrat víc a vyrobit obecněji zaměřený portál pro lidi se zájmem o zdravý životní styl. V jednom z dalších dílů našeho seriálu o tvorbě výdělečného affil webu se podíváme na strategie, kdy je lepší použít microsite a kdy je lepší obecnější portál.

K dispozici máte kampaně:

a. Konzultace v Hubnutí

  • V ČR jsou 2 zhruba stejně velcí konkurenti s podobným produktem – Svět zdraví (52 poboček) a NaturHouse (65 poboček) – obě najdete v našem AffiliateClubu
  • Obě tyto firmy reší reálný společenský problém – 50% lidí není spokojených se svou váhou, chtějí s tím něco dělat, často už drželi řadu diet, ale hubnout se jim nedaří (protože dělají stále dokola stejné chyby) – nutriční specialisté se zákazníkovi několik měsíců věnují, pomohou jim odstranit špatné zvyky tím, že dají lidem jasný plán na míru, jak by měli zhubnout a vytvoří jim nové zvyky
  • Odměnu nabízíme za KAŽDÝ lead verifikovaný SMSkou, není nutné čekat na výsledek schůzky nebo nějakého kontrolního hovoru
  • Doživotní cookies
  • Denně u jedné z těchto kampaní generujeme 80-200 leadů v ČR a 20-50 leadů v SR (kampaň běží od května 2013)

b. Zelená káva

  • Celosvětově oblíbený potravinový doplněk na podporu hubnutí
  • Zelena káva je dlouhodobě propagována v ženských časopisech a na internetu, konverze na prodeje jsou díky tomu velmi vysoké!
  • Odměnu nabízíme 65 Kč za prodej balení (zákazníci poměrně často kupují více balení, provize se při takové objednávce násobí počtem prodaných balení)
  • Doživotní cookies
  • Denně generujeme 60-120 prodaných kusů (kampaň běží od února 2014, takže je relativně nová)
  • Chystáme další podobné potravinové doplňky spojené se zelenou kávou

Zelená káva, někdy propagována anglickým výrazem Green Coffee, je i u nás velice oblíbená. Bohužel však o ní koluje pár negativních komentářů, především díky špatným zkušenostem s konkurenčními výrobky a jejich agresivními kampaněmi. Výrobek, který nabízíme v naší síti, není dovážen z USA, ale je vyráběn přímo v České republice a stojí výrazně méně. Za stejnou cenu jako my: 299,- Kč nabízí Green Coffe například v BIO obchodě Country Life.

Konverze u kampaně Zelenajekava.cz jsou výborné – produkt je přes částečnou kritiku mezi uživateli oblíbený.

c. potravinové doplňky na podporu hubnutí, soustředění a detoxikace organismu

Kromě konzultací a Zelené kávy u nás najdete 5 dalších kampaní s potravinovými doplňky. CarbBlocker.cz, FatBlocker.cz a SuperSlimFit.cz podporují rychlé a zdravé hubnutí.

  • Provize 210,- Kč za prodej každého jednotlivého balení
  • Doživotní cookies

Další 2 kampaně jsou zaměřeny na podporu soustředění a lepší paměti a detoxikace organismu. Jde o MozkovyStimulant.cz a ZdravaDetoxikace.cz.

  • MozkovyStimulant – Provize je 90,- Kč bez DPH za prodej každého jednotlivého balení
  • ZdravaDetoxikace – Provize je 75,- Kč bez DPH za prodej každého jednotlivého balení
  • Doživotní cookies
  • Všechny weby a kreativy k této kampani je třeba předem zaslat ke schválení na info(zav)affiliateclub(t)cz

V příštím díle si popíšeme, jaké lze zaujmout funkční strategie k propagaci a přidámě řadu marketingových podkladů k podpoře konverzí. V dalších dílech seriálu si ukážeme konkrétní postup u příkladu úspěšného webu TrvaleFit.cz.

Seriál: Tvorba výdělečného affil webu v segmentu zdraví/hubnutí:
1. díl – Výběr vhodné affiliate kampaně
2. díl – Strategie propagace
3. díl – Konkrétní příklad úspěšného affiliate webu
4. díl – Kreativy, které fungují
5. díl – Content strategie

Předchozí článek

Vojtěch Toulec, Ředitel, HIFIVE TRAFFIC s.r.o.

Další článek

Jak dopadl první #AffilClubEvent, křest knihy Affilák?

  • Michal

    80-200 leadov rozumiete v rámci celého affil clubu (tj. všetci partneri v affil clube generujú dané množstvo ) ?

    • http://www.hardyn.cz/ Michal

      Diky za dotaz. Ano, je to celkovy objem.

  • Pavel

    Bohužel je tu háček. Mezi lidmi, kteří fitness tématice opravdu rozumí, tyto nabídky nemají šanci na úspěch. NaturHouse i Svět zdraví nemají kdovíjak dobrou pověst, zejména kvůli toho, že kvalifikace poradců je často dost bídná (nedostatečné znalosti, zastaralé informace, spousta mýtů). Přípravky jako CarbBlocker.cz, FatBlocker.cz a SuperSlimFit.cz a s nimi spojená tvrzení jsou pak přímo k smíchu, a přinejhorším je možné podobné preparáty zakoupit za výrazně nižší ceny. Pokud AffiliateClub přijde s nějakou zajímavou kampaní, která bude nápomocná i konečným zákazníkům, velice rád se zapojím, momentálně však existuje spousta lepších řešení, které se lidem dají doporučit (nemám na mysli affiliate programy, ale všeobecně postupy, provize nestojí za kaňku na pověsti).

    • http://www.hardyn.cz/ Michal

      Zdravim. Diky za komentar.
      1. Kdo je z vaseho pohledu zajimavejsi affiliate partner v oboru konzultace v hubnuti nez Svet zdravi a NaturHouse? Osobne mam na fungovani Svet zdravi a NaturHouse pomerne dobry nazor – hodne se venuji kvalite konzultantu, pobocek, produktum. Obe firmy podle me zkusenosti velmi tvrde pracuji a je zde urcita mira kvality v servisu (vs. ruznorode lokalni poradny v hubnuti/strave).
      2. Potravinove doplnky – souhlasim, ze asi existuji levnejsi varianty (stejne jako existuji i drazsi alternativy), ale z pohledu affiliate nedava moc smysl propagovat produkt, kde neni marze (nebo je jen minimalni marze). Obchodne by to bohuzel nefungovalo.
      Pekny den. Michal, AffiliateClub.cz

      • Pavel

        Zdravím.

        1) „Lepšími řešeními“ jsem neměl na mysli přímo affiliate programy, ale např. spoustu bezplatných aplikací (například MyFitnessPal), v nichž si kvalitní jídelníček dokáže vytvořit i úplný začátečník (zejména podle nejnovějších způsobů stravování jako IF, IIFYM, Warrior diet apod., které už jsou osvědčené, ale ještě se bohužel úplně nedostaly do ČR). U NaturHouse byla před cca půl rokem na konzultaci známá a výsledkem byl jídelníček, který mohla hodit do koše (nevhodné rozložení makroživin, nevhodné načasování jídel kolem tréninku, kdy je vhodné využít anabolického okna a tak dále, snad to ale bylo jen selhání jedince…).

        2) Ano, samozřejmě chápu a souhlasím, že z hlediska affiliate programu má smysl jen propagace produktu, kde je prostor na marži a provizi pro affiliate partnera.

        Všeobecně jsem měl svým příspěvkem spíše na mysli to, že výše uvedené affiliate kampaně se hodí hlavně na typy webů, jaké jsou uvedeny v příkladech ve 2. článku seriálu, nikoliv na weby, které mají komunitu návštěvníků, kteří dané tématice rozumí více do hloubky (a může jich být třeba jen desetina z celkové komunity). V takovém případě by byl člověk propagující věci jako CarbBlocker nebo FatBlocker doslova „sežrán zaživa.“

        Například tvrzení u FatBlockeru vidím přímo jako klamné. Viz tvrzení „pro ty, kteří chtějí hubnout bez diety“ – bez úpravy stravovacích návyků a zakomponování adekvátní míry pohybu jednoduše dlouhodobě snížit váhu nelze. Nemluvě o tom, že chitosan (kterého je v tobolce pouze poměrně směšných 250 mg) na sebe naváže pouze určité % tuků, které daný člověk přijme v potravě. Rozhodně mu žádným způsobem nepomůže s již uloženými tukovými zásobami. A navíc balení FatBlockeru s 22,5 gramy účinné látky stojí 780 Kč. Balení s 30 gramy účinné látky – http://www.f-sport.cz/eshop/print.php?id=2915 – stojí 189 Kč.

        Svůj příspěvek nemyslím jako nějaký „hate“ affil programů, ale spíš jen jako názor člověka, který dané tématice (snad) rozumí a třeba jako podnět k vytvoření nějaké zajímavější kampaně, i když to asi nebude lehké, z mého hlediska jsou momentálně využitelné maximálně affiliate programy některých e-shopů s doplňky stravy, kde si člověk může přímo vybrat konkrétní produkt, který chce s klidným svědomím doporučovat.

        Hubnutí je sice věčné téma, ale v dnešní době existuje i spousta účinných relativně levných či úplně bezplatných řešení a komunita je stále vzdělanější…

        Hezký den.

        • http://www.hardyn.cz/ Michal

          Zdravim Pavle. Diky moc za komentare a nazory.
          Souhlasim, ze odbornici jako vy si dokazi najit levnejsi a treba i ucinnejsi varianty. My jsme vice zamereni na mainstream.
          Na zajimavych kampanich makame. Ted napriklad jednami s partnery v oboru fitness a uzitecne health/fitness aplikace jsou taky jednim z oboru, po kterych se divame.
          Peknou nedeli, Michal

          • Pavel

            Budu Vás nadále sledovat a do nějakého zajímavého programu se případně rád zapojím 😉 Hezkou neděli, Pavel.

          • http://www.hardyn.cz/ Michal

            Budu se tesit. :-) Hezkou nedeli take vam. Michal

  • Pingback: Ďalší návod ako urobiť affiliate stránky | Affiliate stránky()

  • Pingback: Pokus | Affiliate stránky()

  • Pingback: 6 mesicu noveho AffiliateClubu - zaciname skalovat - Hardyn.cz()

  • Pingback: Affiliate ctvrtek #9 - Mario pokrtil knihu, AffilClub oznamil vysledky pulrocni prace - Hardyn.cz()