Seriály a návody

Seriál: Jak rozjet úspěšný web v segmentu zdraví/hubnutí – 2.díl

1

2. Strategie propagace

V minulém díle jsme si nastínili výběr vhodné kampaně a v čem je tak lukrativní obor zdraví/hubnutí. Dnes si ukážeme různé přístupy k propagaci a jak na ně včetně příkladů.

a. Microsites

Prvním přístupem je tvorba úzce zaměřených microsites. Doporučujeme:

  • připravit a dále testovat lading pages/microsites, pro inspiraci doporučujeme podívat úspěšnou microsite pro Svět zdraví – dietaprovas.cz
  • zaměřit se na budování databáze emailů – to je klíč pro dlouhodobý úspěch
  • používat eBooky jako protihodnotu za požadovaný email, eBooky detailně probereme v samostatném odstavci
  • popřemýšlejte o možnosti vytvoření vlastního videa, video pomáhá budovat důvěru potřebnou ke konverzi
  • zakomponujte příběhy ve stylu svet-zdravi.cz/vase-pribehy – jsou tam desítky/stovky inspirativních příběhů a přibývají stále další

b. Portály

Druhým přístupem je obsahově silný větší portál s obecnějším zaměřením na celý obor zdravého životního stylu. Takový portál má celou řadu výhod od budování vlastní značky po nezávislost na konkrétní kampani. Doporučujeme zaměřit se na:

  • obsahový marketing – zaměřte se na kvalitní články, jako jsou oblíbené a funkční recenze služeb či produktu (konzultace v hubnutí, Green Coffee). Velmi úspěšné je také téma recepty (salát z řepy, bulguru, osvěžující nápoje, atd.)
  • výborně fungují recepty na zdravá jídla
  • propagování skrz iframe formuláře a textové odkazy z článků (nezapomeňte vhodně prolinkovat články navzájem). Bannery fungují obecně o něco hůř
  • doporučujeme vyrobit pro každý propagovaný produkt či službu vlastní podstránku s iframe formulářem a na takovou podstránku pak odkazovat z článků

Úspěšné příklady:

c. eBook

Ideální cesta ke sbírání kontaktů na zájemce o oblast zdravého životního stylu jsou eBooky. Zákazník získá odměnou za email užitečný návod/informace související se zdravou stravou či pohybem jako podpůrný doplněk ke své snaze o zdravou figuru. Doporučujeme:

  • začít budovat databázi zákazníků k oslovení a dalšímu vytěžení už od samého startu webu
  • příklady a rady ke kvalitně zpracovaným landing page na stažení ebooku najdete na web Unbounce, konkrétně na unbounce.com/landing-pages
  • na microsite i na portálech vyzkoušejte pop-up na sběr emailů. Výsledky jsou překvapivě dobré a odchod návštěvníků malý
  • u pop-up oken testujte různé umístění a velikost
  • pro ambiciózní pracovité affiláky máme k dispozici eBook (PDF+DOCX) s odstraněnými odkazy a brandem, texty jsou k volnému převzetí – napište nám o podklady zdarma na info@affiliateclub.cz

Příklady k inspiraci:

d. Propagační kanály

Nejlépe se nám v oboru zdravého životního stylu osvědčily pro propagaci kanály AdWords, Sklik, Facebook a ostatní PPC kanály.

  • PPC – Sklik, AdWords
    Tady se vyplatí propagovat nejlepší články, které se dobře chytly na vašich portálech. Nepropagujte homepage. Dle našich zkušeností traffic z receptů či recenzí konvertuje velmi solidně také v případě hubnutí nebo potravinových doplňků.
  • Facebook
    Samozřejmostí je založení brandové fanpage pro váš portál a postování odkazů na články střídavě s přímou reklamou na produkty Green Coffee (a další potravinové doplňky) a konzultace v hubnutí formou takzvaného „sponzorovaného příspěvku“.
  • Facebook PPC
    Doporučujeme také vyzkoušet placené kampaně na Facebooku, traffic tam může být velmi levný, pokud má kampaň solidní CTR. Filozofie funkční propagace stojí na získání fanoušků se zájmem o zdravý životní styl na vaši fanpage, odkud je dále budete dostávat na web. Na webu budete získávat jejich email formou pop-up okna nebo za stažení ebooku. Následným oslovováním přes email pak radíte a prodáváte stejně jako na fanpage napřímo.

V příštím díle si tuto strategii ukážeme na příkladu.

Seriál: Tvorba výdělečného affil webu v segmentu zdraví/hubnutí:
1. díl – Výběr vhodné affiliate kampaně
2. díl – Strategie propagace
3. díl – Konkrétní příklad úspěšného affiliate webu
4. díl – Kreativy, které fungují
5. díl – Content strategie

Předchozí článek

6 nedostatků vaší affiliate landing page

Další článek

Přednáška o Budování affiliate databáze uživatelů - Michal Hardyn, CEO AffiliateClub.cz