Affiliate články

Jak zlepšit stávající činnosti a dosáhnout vyšších zisků?

Sedíte nad výdělky získané ze svých affiliate webů a v hlavě vám lítají myšlenky, jak vydělat více pouze tím způsobem, že vylepšíte určitou věc, na kterou se již zaměřujete?
Žádná tvorba nového webu či škálování těch stávajících, prostě jen přijít na to, co dělám, jak to dělám a u které činnosti se zlepšení nejvíce vyplatí. Jak na to?

Nejlepší bude vše ukázat na příkladu. Ten bude sice fiktivní, ale každý si z něj pro sebe může vzít jen to nejlepší. U čtení se vžijte do své role, do tvoření svých affiliate webů a jistě dokážete přijít na ještě lepší nápady, které vám pomohou splnit si ty nejvyšší cíle, které v hlavě nosíte.

Co již dělám

Otevřete si stránku s vaším affiliate webem, Google Analytics a zápisník nebo ToDo, kde máte vepsáno, co průběžně děláte. Na papír si vypište všechny věci, které děláte za účelem vylepšení webu a zisků, vynechejte tedy jakékoliv administrativní činnosti. Tyto aktivity si můžete, ale nemusíte přiřadit k marketingovému kanálu, ke kterému se vážou. Vypadat to může takto:

  1. Tvoření článků
  2. Struktura článků
  3. Přidávání textů ke kategoriím
  4. Ruční kategorizace produktů
  5. Sběr kontaktů
  6. Vytváření textů pro emailing
  7. Vybírání fotografií k článkům z fotobank
  8. Příprava mkt. strategie na Vánoce
  9. Získávání odkazů díky spolupráci s blogerkami
  10. Zrychlování webu

Určení největšího problému

Pokud již v hlavě nemáte jasnou vizi, jak dělat věci lépe, tak nejjednodušší taktikou je určení největších problémů a překážek, které vás u daných činností provází. Jakmile dokážete problém popsat, je mnohem lehčí si představit možnosti k vyřešení překážky. Vypadat to může takto:

Určení největšího problému

Jak toho udělat více a chytřeji?

Jakmile zjistíte překážky, které vám stojí v cestě, tak máte skoro vyhráno. Ale až zjištění těch správných na sebe navazujících činností, díky kterým se vám podaří vaše plány naplnit, je to pravé kouzlo, které vás dovede do cíle. Pak už je jen na vás, zda se dokážete věnovat den za dnem tomu, čemu věříte. Vypadat to může takto:

1) Tvoření článků

  • vytvořím si obsahový plán vždy na příští 3 měsíce
  • vytvořím si detailní osnovu článků, která mi pomůže se rychleji rozepsat
  • ke každému článku napíšu cca o 200 slov více než-li nyní
  • každé ráno budu věnovat 2 hod. psaní, aniž bych si předtím či mezi psaním prohlížel
    zpravodajské weby, sociální sítě apod.
  • budu si pravidelně zapisovat rady/tipy/inspiraci pro psaní čtivějších textů
  • budu pravidelně číst

2) Struktura článků

  • vytvořím si persony čtenářů
  • v článcích budu používat více nadpisů, uvozovek, tučného textu či odstavců
  • připravím si grafické CTA prvky
  • začnu používat populární plugin na obrázkové galerie
  • vytvořím si analýzu, co u jakých typů klíčových frázích čtenáři hledají – zda delší text nebo např. jen krátký popis a hodně fotek

3) Přidávání textů ke kategoriím

  • začnu více focusovat a nejdříve psát a přidávat texty k potřebným klíčovým slovům
  • vytvořím si kostru automatického textu, který budu přidávat k opravdu dlouhým long tailům
  • k automatickému textu vypracuji více variant, které se mohou měnit během ročního období

4) Ruční kategorizace produktů

  • najdu a zaškolím nového spolupracovníka
  • připravím důležité podklady a procesy, ať je vše snadno pochopitelné
  • díky delegování se budu věnovat důležitějším a pro mě zábavnějším činnostem

5) Sběr kontaktů

  • přestat uvažovat omezeným pohledem, že jsem pouze affiliate web a nemám žádný produkt
  • co mohu nabídnout za kontakt jsou kvalitně zpracované informace v textech a zachycené ve fotografiích. Dále to jsou slevové kupóny a výzkumy/ankety v cílové skupině čtenářů
  • pokusím se rovněž využít dobrých vztahů s inzerentem

6) Vytváření textů pro emailing

  • připravím si detailní emailingový kalendář vždy na příští 3 měsíce
  • do kalendáře zahrnu i všechny svátky a důležité dny
  • každé pondělí si udělám plán/rozbor emailingu na nový týden
  • budu si zapisovat pro inspiraci povedené předměty zpráv jiných firem
  • texty do emailingu se budu snažit psát jasně a stručně

7) Vybírání fotografií k článkům z fotobank

  • do článků a prodejních landing pages budu přidávat vlastní fotografie
  • začnu sám fotit a zároveň se učit ve Photoshopu
  • pokusím se také získávat fotografie ve spolupráci s blogerkami
  • fotografie se mi rovněž mohou hodit pro sociální sítě

8) Příprava mkt. strategie na Vánoce

  • marketingovou strategii vytvořím a začnu plnit o měsíc dříve, tedy už v srpnu
  • k Vánocům přidám kvůli diverzifikaci další 2 vrcholy – Den dopravy zdarma a Den Matek, který mohu výborně propagovat díky vhodné cílové skupině webu
  • letos do marketingové strategie nově přidám propagaci přes PPC kampaně

9) Získávání odkazů díky spolupráci s blogerkami

  • v katalozích blogerů si najdu i blogerky, které nejsou tak populární, ale odkazy a spolupráce s nimi může být pro nás oba přínosná
  • pokusím se z již jedné dokončené spolupráce vytěžit více a s blogerkami navázat odlehčenější vztah
  • budu uvažovat nad dalšími formami spolupráce, které mohou blogerky zaujmout, díky čemuž by nabídka nemusela být pouze o penězích

10) Zrychlování webu

  • přehodím web na kvalitnější hosting
  • nainstaluju a zprovozním cachovací plugin
  • budu neustále aktualizovat pluginy
  • jednou za 4 měsíce nechám web prohlédnout odborníkem na WordPress

Nové cíle

Chcete vyšší zisky? Chce to nové, ale především také složitější cíle. Takové, které vás zdravě
nakopnou posunout se zase o stupínek výše. Vypadat to může takto:

Nové cíle

Je zcela na vás, pomocí které strategie si rozeberete svůj web na malé kousíčky a budete se snažit přijít na to, co můžete vylepšit. Důležité však je se vůbec k takovéto revizi dokopat a přesvědčit sebe samého, že věci, které děláte, tak se dají stále posouvat k lepšímu.

Předchozí článek

Výběr článků o affiliate marketingu za květen 2017

Další článek

Nový affiliate program Topgal.cz