Affiliate články

14 tipů a doporučení, jak vybudovat vydělávající affilate web při práci

Ač se affiliate trh neustále rozrůstá o jedince, kteří se vydávají na volnou nohu a affiliate se stává jejich hlavním příjmem, tak je tady stále většina partnerů, kteří své affiliate weby spravují při práci.

I proto jsme připravili 14 tipů a rad, které vás provedou od samotného začátku, kdy se člověk s touto možností výdělku teprve seznamuje až po dobu, kdy se naopak rozhoduje skoncovat s prací a vydat se na strastiplnou, ale za to však mimořádně vzrušující cestu affiláka pracujícího na plný úvazek.

Někteří z vás se ve zmíněných bodech určitě poznají, některým k růstu pomohly jiné věci a někteří zajisté určité body přeskočili a i přesto se již teď živí výhradně affiliate marketingem. Jste mezi nimi? Dejte nám vědět své zkušenosti!

A. Začátečník

1) Vzdělávat se

2) Zaměřit pozornost na jeden projekt

  • Pro pochopení základních principů a znalostí, ale třeba i práci s redakčním systémem, tvořením obsahu či seznámení se affiliate nástroji doporučujeme začít s jedním projektem/webem.
  • Učte se, tvořte a poznávejte celý proces okolo. Pro začátečníky je důležité poznat a zažít si první konverze.
  • Pokud budete chtít ihned začít tvořit více webů, věřte, že s vašimi znalostmi, zkušenostmi a časem nedokážete vypozorovat, jak výdělečný affiliate projekt budovat. Miliony myšlenek vám budou proudit hlavou a při více webech, které se mohou jinak chovat budete neustále měnit své priority, pozornost a cíle. Což bude samozřejmě i u jednoho webu, kde však poznání a rozluštění problému přijde o mnoho dříve.

3) Využití každé volné chvíle

  • Pokud bojujete s časem a vaše hlavní obava je, že netušíte, kdy budete svůj projekt budovat, tak vám poradíme jednu věc. Jde o využití krátkých volných chvil, které je člověk bez disciplíny zvyklý vyplnit čímkoliv jiným než se pustit do nějaké činnosti.
  • Určitě to znáte – za 55 min. vycházíte do práce, za 40 min. jdete pro dceru do školky či za 45 min. se odebíráte jako každý týden na fotbalový zápas svého oblíbeného týmu. Tradiční problesknutí v hlavě „to už nemá cenu nic dělat“ je nutné odstranit a věnovat právě tyto chvíle k budování projektu.
  • Ne vždy, když člověk na něco či někoho čeká, tak má u sebe PC a připojení k internetu. Noste u sebe papír a tužku a přemýšlejte nad tím, co můžete vylepšit. Jaký budete přidávat obsah na web? Jaké slova budu používat v bannerech? Jaký originální text připravíte pro své odběratele newsletteru? Je toho opravdu hodně a zároveň se můžete i inspirovat prostředím, ve kterém právě jste.
  • Z krátkodobého hlediska jsou to jen minuty, pokud si však vše přepočítáte měsíčně, tak už to mohou být dva a možná i tři pracovní dny navíc a to už je velmi slušné. Záleží jen na vás, jak tento čas vyplníte.

4) Naučit se kopírovat

  • Kopíruje každý. Jen pár lidí na světe jsou inovátoři, od kterých se vše odvíjí. Je však zásadní rozdíl v tom, jak tyto „zkopírované“ věci, které někde vidíte, že fungují přenesete do svého projektu.
  • Sbírejte poznatky u ostatních produktů jako jsou affiliate weby, e-shopy, neziskové organizace, televizní show, sportovní zápasy, kulturní představení, knihy, filmy, seriály či hry. Udělejte si z toho skládačku a přeneste zajímavé věci, které se ztotožňují s vaším plánem a představami a přeměňte je pro svůj projekt.

B. Pokročilý

5) Vyladit časový harmonogram

  • Jakmile se vám už připisují pravidelně konverze, je potřeba se obětovat a přidat ještě více. Jelikož je při práci vzácný každý čas, je nutné si vyladit časový harmonogram.
  • Pokud se chcete rychle dostat k cíli, zřejmě nezbývá nic jiného než začít přemýšlet a škrtat. Co škrtat a o čem přemýšlet? Nad věcmi, které vám berou čas a nic vám do vašeho života nepřinášejí. Jedná se o sledování televize, sociálních sítí či hraní her. Začněte tyto věci ze svého života odstraňovat a nahraďte je prací nad svým projektem.
  • K zvládnutí výše zmíněného procesu bude potřeba nejen silná vůle, ale také jasný harmonogram. Sedněte si a udělejte si plán např. na týden a zkuste si co nejdetailněji vyplnit každý den. Najděte si své „affiliate pracovní chvíle“ a ty doopravdy plňte.

6) Zvládnout procesy

  • Zde každý pracující affilák musí maximálně zbystřit. Pokud si zvládnete nastavit procesy ke všemu, co děláte, věřte, že můžete být i při práci efektivnější než-li affilák pracující na plný úvazek, který tyto procesy nastavené nemá.
  • Zvládnuté procesy a automatizace vám zajistí vysoce efektivní a chytrou práci, která vás bude stát mnohem méně času.
  • Jednotlivé procesy můžete mít nastavené u čehokoliv. Ohledně časového harmonogramu, u spolupráce s copywritery, e-mailingu při nastavení autoresponderů, automatického dobíjení účtů reklamních nástrojů, uložení šablon pro články a produktové popisky na stránky, kontroly affiliate odkazů, plánování příspěvků na sociální síte, nasazování XML feedu, finančního přehledu, vytvoření klávesových zkratek, připravení detailního popisu priorit či ukládání článků, které si chcete přečíst na později.
  • U každé činnosti, kterou děláte, tak přemýšlejte, zda se nedá dělat snadněji a rychleji.

7) Používat nástroje

  • Tento bod není v návaznosti na tem minulý jen tak schválně. Pokud chcete svou práci dělat chytře, tak k tomu budete určitě používat nástroje. Samotné nástroje vám nezaručí, že vše půjde lehce a snadno, je to jen nástroj, u kterého záleží jen zcela na vás jak moc a jak dobře jej využijete.
  • Nástrojů je opravdu hodně a určitě mnoho dalších naleznete např. na výše zmíněných blozích. Pokusíme se však sestavit alespoň takovou základní kostru k různým oborům.
  • Obecné: Gmail, Google Docs, Excel
    Produktivita: Todoist, Trello, Evernote, Google kalendář
    Analytika: Google Analytics, Hotjar, Search Console
    E-mailing: Mailchimp, GetResponse, Active Campaign, AWeber
    Soc. sítě: Hootsuite, Snip.ly, Crowdfire
    SEO: Ahrefs, Collabim, Semor, Moz
    Wordpress pluginy: WordPress SEO by Yoast, Social Locker

8) Používat placený traffic

  • Pokud chcete začít vydělávat větší peníze a sáhnout si ně relativně brzy, musíte začít používat placený traffic.
  • Jedná se o používání PPC kampaní, FB reklam či nově bude možné si vyzkoušet reklamy i na Instagramu. Platíte vždy až za provedení nějaké akce, nejčastěji je to za proklik na vaši stránku.
  • Pokud zatím neuvažujete vytvářet stovky reklamních kampaní, tak zvládnutí celkového procesu nastavení, testování a základního měření reklam vám nezabere příliš času. Tady je výhoda oproti budování přínosného a aktualizovaného obsahu, který stojí mnohem více času a bez pomoci ostatních buď nebudete mít čerstvý aktualizovaný obsah nebo bude obsah méně kvalitní. K tomu se však ještě dostaneme.

9) Předávat práci na ostatní

  • Při práci nemůžete zvládnout vše. Čím dříve se s tímto faktem ztotožníte, tím lépe pro vás.
  • Jak jde vidět, tak oborů, které affilák musí zvládat je opravdu hodně. Podle zdravého rozumu je samozřejmě vhodné předat ostatním tu práci, kterou neumíte a nebo do které se velmi často musíte nutit.
  • Začínající a pokročilí affiláci většinou outsourcují psaní textů. Další věci předpokládají, že zvládnou sami a není potřeba pomoci dalších lidí. A tady je vcelku rozdíl mezi touto skupinou affiláků a skupinou TOP affiláků, kteří zapojují do dění na webu i experty na e-mailing, SEO, linkbuilding, PPC kampaně či programování. Častá varianta je např. i sloučení dvou affiliate partnerů, kteří navzájem spolupracují a provádějí přesně ty činnosti, které druhá osoba nezvládá a naopak.
  • Neznamená to však to, že se o danou problematiku/obor nemáte zajímat. Chce to jen postupný růst. Jakmile si určíte, co budete dělat a co bude outsourcovat, tak je dobré se maximálně zdokonalit ve vaší činnosti. Poté se postupnými krůčky můžete vzdělávat i v oblastech, které necháváte jiným.
  • Bude to mít své výhody:
    1) Pokud budete mít o všem přehled, tak se dokážete lépe ptát těch, co pro vás pracují. „Proč to nelze takto?“, „Nemůžeme to změnit takhle?“, „Můžeme to udělat rychleji?“. Tyto otázky nebudete moct pokládat, pokud nebudete mít přehled.
    2) Pokud už budete vědět, co a jak a budete mít nastavené procesy máte výhodu v tom, že pokud se vám ze dne na den váš projekt zhroutí (důvody mohou být různé), tak dokážete v krátké chvíli vybudovat zcela nový projekt.
    3) Pokud budete ovládat většinu věcí rychle, efektivně a ještě kvalitně, tak si můžete vybrat, co je pro vás i co se týče finanční stránky nejlepší outsourcovat.

C. Potenciální „full-time“ affilák

10) Měřte

  • Velice důležitý bod. Základní měření by mělo probíhat ihned po spuštění webu nebo kampaní. Pokud však začínáte investovat větší částky do placené návštěvnosti či linkbuildingu až v pozdějším okamžiku, tak je možné začít vše měřit až v tuto chvíli.
  • Vytvořte kampaň, spusťte jí, otestujte na malém vzorku návštěvnosti a až poté můžete spustit na celou cílovou skupinu. Dalším důležitým bodem je právě měření, podle kterého poznáte, zda je pro vás spuštěná kampaň či marketingový kanál výnosný.
  • Díky měření ušetříte nejen peníze, ale hlavně také investovaný čas, který byste strávili prací nad kampaněmi/marketingovými kanály, které vám stejně nepřinášejí žádný zisk.
  • Pozor na vhodnou dobu měření a případnému rozhodnutí, zda v kampani pokračovat. Pokud není kampaň výnosná, tak zkontrolujte zda je vše v pořádku, jelikož se může stát, že problém vězí v malém detailu, kvůli kterému jste mohli zavrhnout takovou kampaň/marketingový kanál, který vám v budoucnu mohl solidně vydělávat.

11) Plán financí – zisky a výdaje

  • Při investování větších částek a následného měření je opravdu dobré si zavést vlastní „monitoring a plán financí“.
  • Ať už proto použijete nějakou aplikaci či klasický excel, důležité je si udělat jasnou představu o tom, co, jak a kdy si budete zapisovat. Základní čísla budou zisky a výdaje, ty však v detailním monitoringu doporučujeme rozkouskovat na menší čísla. Díky tomu zjistíte, kde vaše peníze mizí a naopak, co vám peníze vydělává.

12) Maximálně se zdokonalovat a testovat

  • Většina věcí již byla probrána v posledních dvou bodech u odstavce „Předávat práci na ostatní“. Může však nastat ještě jedna věc, která se nemusí stát, pokud budete mít všeobecný přehled. A tím ignorování některého marketingového kanálu, který však pro ostatní affiláky znamená zlatý důl. Je prostě možné, že nemáte rádi Facebook a tak jste se hned na začátku zřekli toho, že na FB propagovat prostě nebudete. Tímto rozhodnutím a vaší nevědomostí se však můžete obírat o značnou a někdy i levnou návštěvnost. Proto se zdokonalujte, vzdělávejte a také vše testujte.

13) Využít načerpané znalosti a zkušenosti

  • Máte vydělávající projekt, znalosti, zkušenosti, kontakty na lidi v oboru, spolupracujete s odborníky a jste správně zorientováni ve světe online marketingu. Jak tohle vše nadále využít?
  • 1) Překlopení vašeho vydělávajícího affil webu na jiné téma
    Opět se budeme opakovat, ale pokud víte, jak jste dosáhli úspěchu na prvním vydělávajícím affiliate webu, máte nastaveny procesy a spolupracujete s kvalitními lidmi, tak nic nebrání tomu se spustit do dalších projektů, ve kterých můžete použít naprosto vše, čímž už jste si prošli a vyzkoušeli.
    2) Vlastní produkt
    Druhou možností je příprava vlastního produktu, který bude tématicky stejně zaměřený na to, čemuž se věnujete na svém úspěšném webu. Jde o to, že již znáte potřeby svých návštěvníků, máte na ně kontakty a víte, kde se tato cílová skupina sdružuje a jaké má záliby či problémy. Proto je zcela ideální vytvořit takový produkt, ve kterém se všechny tyto zmíněné věci budou odrážet. Propagaci takového produktu budete mít již velmi zjednodušenou a díky tomu, že vás již návštěvníci znají a důvěřují vám, tak se předpokládáme můžete těšit na velice pěkný konverzní poměr následného prodeje.

14) Příprava na volnou nohu

  • Affiliate vám vydělává a vás tak samozřejmě stále více táhne dělat své vlastní projekty, kde budete sám sobě šéfem. Jak se tedy opravdu rozhoupat k tomuto kroku aniž byste toho později litovali?
  • 1) Stabilita vašeho projektu – Je nutné se na váš web podívat bez růžových brýlí. Nejlépe si položte tyto otázky – Jedná se opravdu o kvalitní web s dostatečně kvalitním obsahem? Mám stabilní příjem alespoň 6 měsíců po sobě? Nehrozí nám v příštích měsících nějaký ban? Máme při případném zrušení affiliate programu za něj náhradu? Buduju něco pro lidi, které je dané téma bude zajímat i za pět let? Odpovědi a následné vyhodnocení necháme už na vás.
    2) Našetřené peníze – Do začátku určitě doporučujeme mít našetřeno tolik, kolik vás v prvních měsících může zachránit při možných horších výdělcích.
    3) Znalosti, vědomosti a zkušenosti – Zásadní bod, na který si opět musíte odpovědět pravdivě. Máte znalosti a vědomosti, díky kterým se dokážete sám uživit?
    4) Disciplína – Pokud máte nastaveny procesy, dokážete pracovat ve volných chvílích, kdy ostatní vaši kamarádi se baví, tak máte dobře nakročeno k tomu, že i na volné noze nebudete dny trávit hraním her a sledováním seriálů. I tak ale budete muset na své efektivitě a disciplíně stále pracovat, jelikož při práci z domova budete řešit zase jiné problémy než ty, které jste řešili dříve při budování vašeho affiliate webu při vaší hlavní práci.

V případě, že máte ke článku doplňující dotazy, tak je prosím rovnou směřujte do komentáře. Samozřejmě jsme vám jako vždy připraveni s čímkoliv pomoci na emailové adrese info(z)affiliateclub(t)cz.

Předchozí článek

Nový affiliate program: Zdravý Shake s provizí 30 %

Další článek

Vydělávejte na novém affiliate programu PlnáPeněženka.cz